Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 19/11 2021 klokken 16:11
Mens FP1 blev afviklet uden de store begrænsninger, havde kørerne fået besked på at de ikke ville slippe så let i den anden træning, da de nu havde nogenlunde kendskab til banen.
Lewis hamilton, der klagede over manglende power i FP1, var ikke meget mere glad for bilens performance i den anden træning, da han igen sluttede et lille halvt sekund efter den hurtigste.
Denne gang var det dog ikke Max Verstappen, men holdkammerarten Valteri Bottas der var den hurtigste mand rundt på banen.
Mercedes har ikke meldt noget ud om, hvilken motor de anvender, hvilket betyder at vi næppe skal ligge så meget i de tider Hamilton har sat i dag.
Mens Tsunoda faldt tilbage til P7, hvilket stadig er ganske godt af japaneren, holdt Perez fast i den skuffende P8.
Kampen om 3. pladsen i konstruktørmesterskabet, er ved at vippe over til Ferrari, men i denne 2. træning, så det ud til at McLaren måske har et modsvar i denne weekend, da Lando Norris satte sin bil op foran de to Ferrari racere på P5.
Hos HAAS havde man fundet ud af, at Niki Mazepin ikke kunne komme ud med det cahssis han havde, da han havde beskadiget det under den 1. frie træning, hvilket betød at han ikke fik sat en tid.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)