Russell undskylder

Efter ulykken på Imola var der tvivl om, hvem der var skyld i crashet. Løbsstewardsene kunne eller ville ikke pege på en skyldig, men nu undskylder Russell over for Bottas. Der er dog stadig ubesvarede spørgsmål.

Russell . Copyright Williams F1

Af: Jesper Emke Clausen (jc@bmf1.dk) d. 20/4 2021 klokken 08:04

En dag efter sammenstødet på Imola undskylder Williams-køreren George Russell nu over for Valtteri Botta på de sociale medier.

"Det var ikke min stolteste dag i går", skriver den 23-årige brite.

"Jeg vidste, at det ville være en af vores bedste muligheder for at hente point i denne sæson, og da de point er så vigtige for os, tager man af og til en risiko“, forklarer Russell i en længere udtalelse på de sociale medier.

Faktum er bare: "Det lykkedes ikke, og det må jeg tage ansvaret for. Efter at have haft tid til at tænke tingene igennem, ved jeg nu, at jeg burde have håndteret hele situationen anderledes.”

Selv om Russell tager skylden på sig, så er der stadig et par ubesvarede spørgsmål:

Hvordan er det muligt, at en Mercedes ligger og kæmper om placeringer med en Williams?

Der var kørt 30 omgange af løbet, og Bottas burde med al respekt for ham selv og bilen være længere fremme end en 8. plads.

Russell mente efter løbet, at Bottas med vilje kørte ekstra aggressivt, fordi finnen godt ved, at han er under pres, og at hans sæde næste år går til netop Russell. Bottas afviste den forklaring efter løbet med, at han ikke har sølvpapirshatten på…

Ikke desto mindre har Russell tænkt sig at ringe til Bottas denne uge for at få sagen ud af verden.

Om Bottas så er ude af sit Mercedes-sæde næste år med eller uden crash, er en anden sag. Den sag ligger nu hos Toto Wolff.

Toto Wolff, teamchef og CEO hos Mercedes AMGToto Wolff, teamchef og CEO hos Mercedes AMG
Copyright Mercedes AMG F1 - LAT Images

OM SKRIBENTEN

Jesper fra BMF1 Jesper er cand.mag. i Moderne Kultur fra Københavns Universitet med speciale i biler og bor til dagligt i Berlin.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Emilia Romagna GP: Dagen Derpå FIA: Lewis’ bakmanøvre var lovlig »