Englands GP: 1. frie træning

Hülkenberg var tilbage. HAAS pænt med i midten og Red Bull i toppen. 1. træning forud for Englands Formel 1 Grand Prix, viste alt i alt lovende takter for et godt løb på søndag.

Ungarns Grand Prix 2020 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 31/7 2020 klokken 13:07

Nico Hülkenberg fik lyndebut, da han allerede i 1. træning kom ud som afløser for Sergio Perez i Racing Point raceren.

Ingen forventede at han ville kører fra Stroll i første forsøg, men han var indenfor rimelig afstand, i den hurtige racer.

Vi kunne dog forstå på tyskeren, at det var hårdt at være tilbage, da han meldte ind til pitten, at han havde behov for at komme ud af bilen, da der var noget der trykkede på hans baller, så han havde ondt.

Ud over Hülkenberg som ny mand, var der nye dele på rigtig mange af bilerne. Noget der var nemt at se, da der blev brugt store mængder af FlowWiz maling, der hjælper ingeniørene til at se hvordan de nye komponenter påvirker vinden omkring bilerne.

Hos Ferrari, der også havde flere nye komponenter klar til weekenden, gik det modsat ikke så godt, da Sebastian Vettel, efter blot to omgange og ingen tid, blev sendt i garagen med problemer omkring turboen.

Leclerc, der ikke havde tekniske problemer, viste dog, at det ikke var helt skidt, dog uden at være pralende.

Williams, der siden sidst har meldt ud, at de nu føler at de igen kan være med til at kører race, havde ikke overraskende langsommeste mand med en tid, med Nicolas Latifi, men var rimeligt med, med George Russell der var hurtigere end begge Alfa Romeo racerne.

Mercedes så ud til at kæmpe mere med deres biler, end det vi tidligere har set, mens Verstappen viste, at Red Bull har en racer, der kan være med, da han satte den hurtigste tid, med næsten et halvt sekund ned til Hamilton.

Albon, i den anden Red Bull var igen langt efter Verstappen. 7 tiendedele sekund nede i forhold til hollænderen, men godt nok til 4. hurtigste tid, lige efter Stroll i Racing Point raceren, der igen viste sig som en stærk racer.

Hos Renault, var det utroligt tæt mellem Ricciardo og Ocon, og det var for en sjælden gang skyld, Ocon, der var den hurtigste af de to, dog var der under 2 hundrededele sekund mellem de to.

HAAS var rimeligt med. 14. og 15. hurtigste tid, med Magnussen som den hurtigste af de to. Dog blot 0,054 sekund hurtigere end Grosjean. Men bedre takter fra dem, end det vi tidligere har set fra dem i 1. træning.

McLaren snuppede de to pladser lige foran HAAS, med Sainz som den hurtigste af de to. De så dog virkelig godt kørerende ud og vi kan vente os mere af dem, når vi kommer til anden træning.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:27.422 + 0.000 27
2. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:27.896 + 0.474 27
3. Lance Stroll BWT Racing Point
P
1:28.004 + 0.582 22
4. Alexander Albon Red Bull Racing
P
1:28.129 + 0.707 24
5. Charles Leclerc Ferrari
P
1:28.221 + 0.799 22
6. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:28.519 + 1.097 29
7. Esteban Ocon Renault F1 Team
P
1:28.559 + 1.137 26
8. Daniel Ricciardo Renault F1 Team
P
1:28.575 + 1.153 22
9. Nico Hülkenberg BWT Racing Point
P
1:28.592 + 1.170 23
10. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:28.868 + 1.446 21
11. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:28.909 + 1.487 24
12. Carlos Sainz Jr. McLaren
P
1:28.988 + 1.566 24
13. Lando Norris McLaren
P
1:28.990 + 1.568 22
14. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:29.532 + 2.110 23
15. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:29.576 + 2.154 25
16. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing
P
1:29.746 + 2.324 24
17. George Russell Williams
P
1:29.899 + 2.477 23
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing
P
1:29.925 + 2.503 17
19. Nicholas Latifi Williams
P
1:30.703 + 3.281 20
20. Sebastian Vettel Ferrari
P
0:00.000 - 2
Pirelli dæktyper i 2020:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Officielt: Hülkenberg tilbage Englands GP: 2. frie træning »