Englands GP: 2. frie træning

Der er dømt sol og sommer i England. Det lader til at passe Racing Point og Red Bull godt, mens Mercedes ser ud til at lide lidt. Ferraris problemer med Vettels bil fortsatte.

Ungarns Grand Prix 2020 . Copyright BWT Racing Point

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 31/7 2020 klokken 17:07

Det er anden tur i Racing Point raceren for Nico Hülkenberg, hvilket han kvitterede med, ved at komme tættere på toppen. Samtidig øgede Stroll farten hvorved afstanden mellem de to forblev den samme.

Hos HAAS så det ikke ud til, at vejret var til deres fordel, da de, trods hurtigere tider, faldt ned gennem feltet og var i den tunge ende af feltet.

Sebastian Vettel kom ud i sin Ferrari og fik, modsat den første træning, sat en tid. Men det var en tid der var helt ned i bunden af feltet. Kun Latifi var langsommere end Kevin Magnussen.

Efter lidt kørsel fra Vettel, kom han tilbage til garagen, hvor bilen igen blev adskilt og han selv måtte ned og udpege et problem omkring bilens pedaler.

I den anden Ferrari, havde Leclerc det noget bedre. Han var efter der var sat en del hurtige tider, på de bløde dæk, oppe som nummer 4, lige under 3 tiendedele sekund efter den hurtigste mand på dette tidspunkt.

Hos Renault, var Ricciardo igen foran Ocon i det meste af træningen, men holdet var slet ikke der, hvor de gerne ville være, hvilket igen var efter kundeholdet McLaren.

Alfa Romeo, der hidtil har været årets bundhold, havde fundet en del og med 20 minutter igen, var Kimi Räikkönen oppe som nummer 10.

AlphaTauri, med Gasly og Kvyat, viste også fine takter. Især Gasly, der formåede at få sin racer op i top 10, på P8.

Red Bull mekanikerne fik tildelt ekstra arbejde, da Alexander Albon satte sin racer i væggen, efter han tabte bagenden. Det så i første omgang lidt underligt ud, men gentagelser viste, at det var Albons egen fejl.

Dette udløste et rødt flag og en tur forbi doktoren til Albon.

Albons fejl kom på et virkelig dårligt tidspunkt for Verstappen, i den anden Red Bull racer, da han skulle til at sætte sine hurtige tider.

Hos Mercedes var der tale om endnu en træning, hvor de ikke bare satte alt og alle til vægs.

Valteri Bottas var den hurtigste mand af de to, mens Hamilton så ud til at have problemer med at finde balancen i bilen på den varme bane.

Noget kunne dog tyde på, at de to Mercedeser ikke viste deres sande potentiale. Især da vi så dem sætte hurtige sektortider, som de så bakkede ud af.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lance Stroll BWT Racing Point
P
1:27.274 + 0.000 28
2. Alexander Albon Red Bull Racing
P
1:27.364 + 0.090 13
3. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:27.431 + 0.157 30
4. Charles Leclerc Ferrari
P
1:27.570 + 0.296 30
5. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:27.581 + 0.307 27
6. Carlos Sainz Jr. McLaren
P
1:27.820 + 0.546 34
7. Nico Hülkenberg BWT Racing Point
P
1:27.910 + 0.636 28
8. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:27.997 + 0.723 30
9. Daniel Ricciardo Renault F1 Team
P
1:28.112 + 0.838 29
10. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing
P
1:28.159 + 0.885 35
11. Lando Norris McLaren
P
1:28.169 + 0.895 25
12. Esteban Ocon Renault F1 Team
P
1:28.219 + 0.945 34
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing
P
1:28.256 + 0.982 31
14. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:28.390 + 1.116 22
15. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:28.426 + 1.152 29
16. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:28.564 + 1.290 27
17. George Russell Williams
P
1:28.771 + 1.497 25
18. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:28.860 + 1.586 23
19. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:28.898 + 1.624 26
20. Nicholas Latifi Williams
P
1:29.958 + 2.684 34
Pirelli dæktyper i 2020:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Englands GP: 1. frie træning Hamilton: Jeg fortsætter som minimum tre år mere »