Ruslands GP: 2. frie træning. Hamilton hurtigst 1 – 1

Mercedes og især Lewis Hamilton, slog seriøst igen i den anden træning, hvor de var de absolut hurtigste på banen, også da der blev trænet løbssimulering. Godt for Mercedes, skidt for Ferrari.

Singapores Grand Prix 2018 . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/9 2018 klokken 15:09

Hvis man tænker lidt over, hvordan det ser ud for HAAS, her efter det er blevet officielt, at har valgt at fortsætte med begge deres kørere mindst et år mere, burde de have foretaget denne annoncering noget før.

Især Kevin Magnussen virker markant hurtigere og mere rolig nu, hvor kontrakten er på plads.

Hos Alfa Romeo Sauber, hvor man har annonceret af ingen af kørerne bliver på holdet i 2019, med Leclerc der skifter til Ferrari og Ericsson der ryger helt ud, viser især den arbejdssøgende svensker sulten, hvilket han forvandler til stor fart på banen.

Ericsson, der gennem det meste af karrieren, har været meget udskældt for kun værende i Formel 1, fordi han havde nogle rige venner, ryger ud efter et år, hvor han har kørt bedre end nogensinde før. Det virker ikke rigtigt fair.

Mercedes havde en svær første træning, men i den anden så det ud til at de havde fundet nøglen til banen og den hurtigste vej rundt.

Hamilton så skræmmende hurtig ud, især i løbstrim med god vægt på den stærke Mercedes. Det kan blive en lang dag for Ferrari på søndag.

Red Bull og Ferrari var ikke langt efter, hvis man lige ser bort fra Kimi Räikkönen, der trods en P6, var langt efter de øvrige 5. Spørgsmålet er dog, om Ferrari har vist deres styrke, eller om de lige klapper hingsten lidt, inden det bliver mere alvorligt i morgen.

Pierre Gasly viste gode tegn for Honda motoren, hvilket Hartley ikke rigtigt formåede at bekræfte, da han roede rundt nede i den bagerste ende på P16.

Williams havde fortsat problemer med at finde balance i deres racer. Det betød at de igen var at finde i den absolut tunge ende af feltet, igen med Stroll som den langsomste mand.

Renault sluttede igen efter HAAS, hvilket lover godt for løbet, samtidig var McLaren tilbage der hvor vi efterhånden har vænnet os til at se dem, lige foran Williams.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
HS
1:33.385 + 0.000 35
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
HS
1:33.584 + 0.199 33
3. Max Verstappen Red Bull
HS
1:33.827 + 0.442 32
4. Daniel Ricciardo Red Bull
HS
1:33.844 + 0.459 37
5. Sebastian Vettel Ferrari
HS
1:33.928 + 0.543 33
6. Kimi Räikkönen Ferrari
HS
1:34.388 + 1.003 31
7. Sergio Perez SportPesa Racing Point F1 Team
HS
1:35.122 + 1.737 30
9. Esteban Ocon SportPesa Racing Point F1 Team
HS
1:35.147 + 1.762 33
10. Marcus Ericsson Alfa Romeo Racing
HS
1:35.295 + 1.910 35
11. Kevin Magnussen Haas F1 Team
HS
1:35.331 + 1.946 33
12. Carlos Sainz Jr. Renault F1 Team
HS
1:35.341 + 1.956 37
13. Charles Leclerc Alfa Romeo Racing
HS
1:35.432 + 2.047 32
14. Nico Hülkenberg Renault F1 Team
HS
1:35.568 + 2.183 35
15. Romain Grosjean Haas F1 Team
HS
1:35.911 + 2.526 35
17. Fernando Alonso McLaren
HS
1:36.074 + 2.689 34
18. Stoffel Vandoorne McLaren
HS
1:36.617 + 3.232 31
19. Sergey Sirotkin Williams
HS
1:36.861 + 3.476 39
20. Lance Stroll Williams
HS
1:37.001 + 3.616 35
Pirelli dæktyper i 2019:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« De 5 bagerst startende er fundet Officielt: Kvyat er tilbage hos Toro Rosso »