Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 12/5 2017 klokken 15:05
Den første frie træning viste, at Mercedes havde fundet frem til nogle aerodynamiske opdateringer, der for alvor virkede, da de var omkring et sekund hurtigere end Ferrari og Red Bull, der var de efterfølgende hold.
Anden træning startede meget anderledes, med at flere kørere, herunder Kevin Magnussen, klagede over deres biler, der ikke rigtigt fungerede mere.
En del af det skyldes snavs på banen og så en meget kraftig vind. Dog kom Kevin i pit efter nogle omgange, hvor de havde forsøgt sig med forskellige indstillinger, for at se om der kunne være noget galt med bilen.
McLaren køreren Fernando Alonso, der måtte udgå med en, meget, defekt motor, efter kun 3 sving, kom på banen, en halv time inde i træningen, hvor han faktisk fik kørt nogle omgange, dog uden at sætte en tid i første omgang.
Med lidt under en time igen af træningen, kom soft dækkene frem.
Tiderne faldt markant og Bottas var første mand til at komme ned i 1.20 tiderne, med en tid på 1.20.892, som kort efter blev overgået af Hamilton, der ser flyvende ud i denne weekend.
Men hvis man kan tale om overraskelser, så kan vi godt sige, at Renault kom med den største i den anden træning.
De overhalede alle de andre i midterfeltet og var pludselig meget tæt på Red Bull, tilmed med begge biler.
For HAAS var den anden træning ikke rigtig god. Kevin meldte ind, at han ikke følte bilen fungerede, men havde svært ved at sætte ord på, hvad det var der var galt.
Det betød at Kevin roede rundt nede som nummer 15, mens Grosjean i den ikke opdaterede racer, klarede sig lidt bedre, dog ikke bedre end nummer 11.
Hamilton fortsatte hvor han slap, i front. Det samme gjorde Alonso, i bunden.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)