Spaniens GP: 2. frie træning. Hamilton bedst igen

Første træning viste, at det kommer til at gå stærkt i Barcelona i år. Heldigvis ser det også ud til at gå stærkt for Kevin og HAAS, der var hurtigste hold fra midterfeltet. I front var der dog ingen der var i nærheden af Mercedes.

Barcelona 2017 pre-season test dag 1. Lewis Hamilton i Mercedes . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 12/5 2017 klokken 15:05

Den første frie træning viste, at Mercedes havde fundet frem til nogle aerodynamiske opdateringer, der for alvor virkede, da de var omkring et sekund hurtigere end Ferrari og Red Bull, der var de efterfølgende hold.

Anden træning startede meget anderledes, med at flere kørere, herunder Kevin Magnussen, klagede over deres biler, der ikke rigtigt fungerede mere.

En del af det skyldes snavs på banen og så en meget kraftig vind. Dog kom Kevin i pit efter nogle omgange, hvor de havde forsøgt sig med forskellige indstillinger, for at se om der kunne være noget galt med bilen.

McLaren køreren Fernando Alonso, der måtte udgå med en, meget, defekt motor, efter kun 3 sving, kom på banen, en halv time inde i træningen, hvor han faktisk fik kørt nogle omgange, dog uden at sætte en tid i første omgang.

Med lidt under en time igen af træningen, kom soft dækkene frem.
Tiderne faldt markant og Bottas var første mand til at komme ned i 1.20 tiderne, med en tid på 1.20.892, som kort efter blev overgået af Hamilton, der ser flyvende ud i denne weekend.

Men hvis man kan tale om overraskelser, så kan vi godt sige, at Renault kom med den største i den anden træning.
De overhalede alle de andre i midterfeltet og var pludselig meget tæt på Red Bull, tilmed med begge biler.

For HAAS var den anden træning ikke rigtig god. Kevin meldte ind, at han ikke følte bilen fungerede, men havde svært ved at sætte ord på, hvad det var der var galt.
Det betød at Kevin roede rundt nede som nummer 15, mens Grosjean i den ikke opdaterede racer, klarede sig lidt bedre, dog ikke bedre end nummer 11.

Hamilton fortsatte hvor han slap, i front. Det samme gjorde Alonso, i bunden.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
S
1:20.802 + 0.000 39
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
S
1:20.892 + 0.090 38
3. Kimi Räikkönen Ferrari
S
1:21.112 + 0.310 34
4. Sebastian Vettel Ferrari
S
1:21.220 + 0.418 36
5. Max Verstappen Red Bull Racing
S
1:21.438 + 0.636 29
6. Daniel Ricciardo Red Bull Racing
S
1:21.585 + 0.783 35
9. Felipe Massa Williams
S
1:22.015 + 1.213 38
11. Romain Grosjean Haas F1 Team
S
1:22.371 + 1.569 36
13. Stoffel Vandoorne McLaren
S
1:22.693 + 1.891 36
15. Kevin Magnussen Haas F1 Team
S
1:23.007 + 2.205 32
17. Lance Stroll Williams
S
1:23.221 + 2.419 35
20. Fernando Alonso McLaren
S
1:24.077 + 3.275 21
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Spaniens GP: 1. frie træning. Hamilton hurtigst Ingen straf til Alonso »