Albon overtager Sargeants racer

Alex Albon havde et stort uheld i dagen første frie træning. Desværre har Williams kun taget to chassiser med til Australien og Albons chassis kan ikke repareres.

Albon . Copyright Williams F1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 22/3 2024 klokken 16:03

James Vowles (Williams teamchef, red.) har måtte tage en svær beslutning da det stod klart at teamet kun kan stille med med én racer til start på søndag.

Albon har klart været den hurtigste af de to Williams-kørere så rent logisk giver beslutningen de bedste muligheder for point på søndag.

Synd for Logan Sargeant som jo ikke har gjort noget galt.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lando Norris McLaren
P
1:18.564 + 0.000 23
2. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:18.582 + 0.018 19
3. George Russell Mercedes AMG
P
1:18.597 + 0.033 21
4. Charles Leclerc Ferrari
P
1:18.599 + 0.035 22
5. Yuki Tsunoda RB F1 Team
P
1:18.621 + 0.057 26
6. Sergio Perez Red Bull Racing
P
1:18.642 + 0.078 23
7. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
P
1:18.667 + 0.103 26
8. Carlos Sainz Jr. Ferrari
P
1:18.686 + 0.122 23
9. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:18.771 + 0.207 20
10. Oscar Piastri McLaren
P
1:18.918 + 0.354 25
11. Daniel Ricciardo RB F1 Team
P
1:19.274 + 0.710 25
12. Alexander Albon Williams
P
1:19.443 + 0.879 11
13. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:19.489 + 0.925 21
14. Logan Sargeant Williams
P
1:19.519 + 0.955 22
15. Esteban Ocon Alpine F1
P
1:19.561 + 0.997 25
16. Nico Hülkenberg Haas F1 Team
P
1:19.604 + 1.040 21
17. Pierre Gasly Alpine F1
P
1:19.622 + 1.058 25
18. Fernando Alonso Aston Martin F1 Team
P
1:19.716 + 1.152 16
19. Guanyu Zhou Stake F1 Team
P
1:19.989 + 1.425 23
20. Valtteri Bottas Stake F1 Team
P
1:20.014 + 1.450 21
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Komatsu: Beskyldninger mod Magnussen er 'bullshit' Perez imponeret over Magnussen »