I et langt interview med Formula1.com fortæller Claire Williams on den kamp som teamet kæmper i år. I 2017 sluttede Williams teamet som nummer 5 i konstruktørernes mesterskab, men i år ligger teamet sidst efter 12 kørte løb. Claire Williams forklarer: "Du går ikke bare fra P5 til P10 uden at der et stort antal svagheder i din organisation og det er klart at det er tilfældet med os."
Williams fremhæver at det især er teamets aerodynamik-afdeling som har fejlet i år. Dette tager hun dog meget roligt: "Det kan ske nogle gange [at aero teamet begår fejl] men det er hvad det er.". Claire Williams understreger at teamet analyserer problemerne ud fra de data som de har og arbejder på de steder hvor det står værst til: " Det er nødt til at være en langsom proces, fordi det er sådan et stort maskineri som vi forsøger at vende rundt. Du må være metodisk - hvis vi alle gør det sammen, så kan vi flytte os forbi det næste vendepunkt."
Claire Williams trådte for alvor ind i Williams-teamet i 2013 da hun blev udnævnt til viceteamchef. Frank Williams er formelt stadig teamchef, men de senest par år besøger han sjældnere og sjældnere pitten når der køres løb.
Billeder fra Spanien 2012
Copyright Williams F1
Williams har også mistet Martini som sponsor efter kun 5 år. Fra næste år skal teamet finde en ny storsponsor og den slags er svært at få på plads, selv når man hedder Williams F1. Lance Stroll ser også ud til at forlade Williams nu hvor hans far har købt sig ind i Force India. Lance Stroll menes at have en meget stor pose penge med til teamet. Endeligt så fordeler FIA præmiepenge ud fra placeringen i konstruktørernes VM, hvilket også vil koste Williams teamet mange millioner.
Med alt dette, kunne man frygte at Williams ville være det næste team i rækken som enten må sælges eller gå konkurs. Claire Williams er dog selvsikker og siger at budgettet for næste år ser sundt ud, trods mange usikkerheder.
Barcelona pre-season test 2 - Williams Martini Racing Motorhome
Copyright Williams F1
Williams teamet er understøttet af de mange fabrikker som teamet ejer, hvilket er med til at sikre økonomien. Bl.a. er det Williams teamet der ejer den fabrik (Williams Advanced Engineering) der leverer batterier til Formula E serien.
Hele koncernen, som også består af Williams Grand Prix, havde i 2017 et overskud på 14,1 mio pund (svarende til 117,6 mio DKK)