Frankrigs GP: 2. frie træning

Det er tydeligt, at den åbne og flade bane i Frankrig, passer Mercedes langt bedre end bybanerne i de forrige løb, men Red Bull og Max Verstappen sluttede alligevel hurtigst af alle.

Frankrigs Grand Prix 2018 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 18/6 2021 klokken 16:06

Efter at have sluttet næsten et halvt sekund efter Valteri Bottas i Mercedes, så det ud til at Max Verstappen havde fundet et bedre setup til sin Red Bull, da kørerne gennemførte dagens anden træning i Frankrig.

Det var dog ikke meget han var foran Bottas, der igen viste sig som den hurtigste Mercedes, til trods for det pres der er på ham, med rygter om at han meget snart vil være fortid på verdensmesterholdet fra Mercedes.

Ellers var der igen glæde i den franske lejr, da Alpine igen fik sat en hurtig tid, denne gang med Alonso som den hurtigste, da han kom ind på P4, lidt mere end 3 tiendedele sekund hurtigere end Ocon i den anden Alpine, der også formåede at være med i top 10, med en P6.

McLaren virkede hurtige, når man så på de to biler, men deres tider var ikke bedre end at de kun formåede en P10 og P14, igen med Norris som den hurtigste af de to.

Aston Martin kæmpede tydeligt med deres biler. Vettel sluttede nede på P15, mens Stroll sluttede på P16, dog 2 tiendedele efter tyskeren, som efterhånden markere tydeligt, at han er den hurtigste af de to.

Ferrari viste igen fin form og var med godt fremme med begge biler, igen med Leclerc som den hurtigste af de to.

I bunden, var det som altid Mazepin der dannede bagerste mand, men han var faktisk meget tæt på Schumachers hurtigste tid.

Mens de sammensatte hurtigste tider, viste at Mercedes er det hurtigste hold, som det ser ud nu, viste løbssimuleringerne at Red Bull var markant hurtigst her. Perez var dog på ingen måde i klasse med Verstappen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Max Verstappen Red Bull Racing
S
1:32.872 + 0.000 21
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
M
1:32.880 + 0.008 27
3. Lewis Hamilton Mercedes AMG
S
1:33.125 + 0.253 23
4. Fernando Alonso Alpine F1
S
1:33.340 + 0.468 25
5. Charles Leclerc Ferrari
S
1:33.550 + 0.678 23
6. Esteban Ocon Alpine F1
S
1:33.685 + 0.813 23
7. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
S
1:33.696 + 0.824 25
8. Carlos Sainz Jr. Ferrari
S
1:33.698 + 0.826 24
10. Lando Norris McLaren
S
1:33.822 + 0.950 24
12. Sergio Perez Red Bull Racing
S
1:33.921 + 1.049 24
13. Yuki Tsunoda Scuderia AlphaTauri
S
1:33.955 + 1.083 25
14. Daniel Ricciardo McLaren
S
1:34.079 + 1.207 24
15. Sebastian Vettel Aston Martin F1 Team
M
1:34.447 + 1.575 25
16. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
M
1:34.632 + 1.760 24
17. George Russell Williams
S
1:35.266 + 2.394 25
18. Nicholas Latifi Williams
S
1:35.331 + 2.459 25
19. Mick Schumacher Haas F1 Team
S
1:35.512 + 2.640 24
20. Nikita Mazepin Haas F1 Team
S
1:35.551 + 2.679 23
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Frankrigs GP: 1. frie træning Frankrigs GP: 3. frie træning »