Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/9 2018 klokken 15:09
Hvis man tænker lidt over, hvordan det ser ud for HAAS, her efter det er blevet officielt, at har valgt at fortsætte med begge deres kørere mindst et år mere, burde de have foretaget denne annoncering noget før.
Især Kevin Magnussen virker markant hurtigere og mere rolig nu, hvor kontrakten er på plads.
Hos Alfa Romeo Sauber, hvor man har annonceret af ingen af kørerne bliver på holdet i 2019, med Leclerc der skifter til Ferrari og Ericsson der ryger helt ud, viser især den arbejdssøgende svensker sulten, hvilket han forvandler til stor fart på banen.
Ericsson, der gennem det meste af karrieren, har været meget udskældt for kun værende i Formel 1, fordi han havde nogle rige venner, ryger ud efter et år, hvor han har kørt bedre end nogensinde før. Det virker ikke rigtigt fair.
Mercedes havde en svær første træning, men i den anden så det ud til at de havde fundet nøglen til banen og den hurtigste vej rundt.
Hamilton så skræmmende hurtig ud, især i løbstrim med god vægt på den stærke Mercedes. Det kan blive en lang dag for Ferrari på søndag.
Red Bull og Ferrari var ikke langt efter, hvis man lige ser bort fra Kimi Räikkönen, der trods en P6, var langt efter de øvrige 5. Spørgsmålet er dog, om Ferrari har vist deres styrke, eller om de lige klapper hingsten lidt, inden det bliver mere alvorligt i morgen.
Pierre Gasly viste gode tegn for Honda motoren, hvilket Hartley ikke rigtigt formåede at bekræfte, da han roede rundt nede i den bagerste ende på P16.
Williams havde fortsat problemer med at finde balance i deres racer. Det betød at de igen var at finde i den absolut tunge ende af feltet, igen med Stroll som den langsomste mand.
Renault sluttede igen efter HAAS, hvilket lover godt for løbet, samtidig var McLaren tilbage der hvor vi efterhånden har vænnet os til at se dem, lige foran Williams.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)