Haas på udkig efter kontinuitet

Det amerikanske hold vil gerne have kontinuitet i deres kørersammensætning i 2021 og 2022, lyder det fra holdchef, Güenther Steiner.

Haas VF-20 præsenteret . Copyright Haas F1

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 6/9 2020 klokken 12:09

Både Kevin Magnussen’ og Romain Grosjeans kontrakt udløber efter denne sæson. Haas har en option på danskeren, men i følge flere rygter udløb optionen på den 27-årige dansker den 1.september.

Haas har altid været mere interesseret i at have erfarne racerkørere i deres biler, men Stenier har tidligere på sæsonen ikke udelukket, at en rookie-kører kunne være en mulighed for Haas i 2021.

Det vigtigste for Haas er, at det er de samme kørere, som kører for Haas i 2021 og 2022, da Steiner foretrækker stabilitet i deres kørersammensætning forud for det nye reglement i 2022.

“Alt er muligt for næste år, fordi den eneste ting jeg godt kunne tænke mig, (og det vil jeg diskutere med Gene i de næste par uger og måneder), er hvordan vi gør det bedst,” Sagde Steiner til Sky Sports F1, i følge motorsport.com


Haas 2018 teamfoto. Kevin Magnussen og Romain Grosjean tager en selfie med Grosjeans telefonHaas 2018 teamfoto. Kevin Magnussen og Romain Grosjean tager en selfie med Grosjeans telefon
Copyright Haas F1


“Men en ting, efter min mening, vi bliver nødt til at gøre: hvem end der er i bilen i 21, skal også være i bilen i 22.”

“Fordi med en ny bil på vej, hvis du kender din kører, i det mindste har du løst noget. Hvem end det er, selv hvis de fyre som allerede kører og de bliver, så skal de også blive for de næste to år.”

“Jeg er i mod, at ændre før 22, med en ny bil og en ny kører, det kunne være svært. Det er den eneste ting jeg kan sige, resten er åben. Jeg har ingen ide om, hvem vil køre bilen i 21 eller i 22.

Romain Grosjean og Kevin Magnussen har været holdkammerater siden 2017.

OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Italiens GP: startopstillingen Officielt: Renault F1 skifter navn »