Ruslands GP: 1. frie træning. Hülken hurtigst

Optakten forud for det kommende løb på søndag blev udfordret med dieselolie på banen og en udsættelse af den første træning i 30 minutter, men så kom der også gang i underholdningen.

Billeder fra Japan 2015 . Copyright Sahara Force India

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 9/10 2015 klokken 11:10

McLaren-Honda har op til dette løb valgt at bruge deres sidste "tokens" i håb om, at de kan vise lidt af, hvad der er i vente til 2016.

De vanskelige forhold, efter der var spildt dieselolie på banen, viste sig at være rimelig gunstige for McLaren, der flere gange i løbet af denne træning havde en bil med den hurtigste tid.

Først var Alonso ude og vise virkelig gode takter, men så kom Jenson Button ud på de bløde dæk og satte en ret fornuftig tid.
Tiden holdt dog ikke længe.

Sebastian Vettel, der er kendt for at være ekstrem god i regn, viste, at en glat bane også er noget, han håndterer til perfektion.

Oliespildet satte dog et ret stort præg på træningen, der aldrig rigtig kom i gang, således kom Lewis Hamilton også først ud, da der var under 15 minutter tilbage, uden at det skulle være relateret til problemer med bilen.

Han var da straks blandt de hurtigste, da han først kom ud.

Med 5 minutter tilbage var det tydeligt at se, at nu var banen blevet god, så der blev der sat nogle hurtige tider.

Hamilton røg ned som nummer 7, mens Vettel, der som den eneste var hurtigere end Hamilton med 10 minutter tilbage, droppede ned som nummer 3.

Hurtigste mand var Nico Hülkenberg i Force India, efterfulgt af den anden Nico (Rosberg) i Mercedes.

På grund af den meget specielle situation omkring banen, kan man næppe udlede noget som helst ud af denne første træning.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
2. Nico Rosberg Mercedes AMG
P
1:44.407 + 0.000 15
3. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:44.986 + 0.579 15
5. Daniel Ricciardo Red Bull Racing
P
1:45.233 + 0.826 10
7. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:45.691 + 1.284 10
8. Valtteri Bottas Williams
P
1:45.746 + 1.339 13
10. Kimi Räikkönen Ferrari
P
1:46.215 + 1.808 16
11. Jenson Button McLaren
P
1:46.231 + 1.824 12
12. Felipe Massa Williams
P
1:46.333 + 1.926 12
14. Fernando Alonso McLaren
P
1:47.443 + 3.036 16
16. Daniil Kvyat Red Bull Racing
P
1:48.096 + 3.689 9
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Starten på første træning er udsat. Maldonados 2016-sæde usikkert »