Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 9/10 2015 klokken 11:10
McLaren-Honda har op til dette løb valgt at bruge deres sidste "tokens" i håb om, at de kan vise lidt af, hvad der er i vente til 2016.
De vanskelige forhold, efter der var spildt dieselolie på banen, viste sig at være rimelig gunstige for McLaren, der flere gange i løbet af denne træning havde en bil med den hurtigste tid.
Først var Alonso ude og vise virkelig gode takter, men så kom Jenson Button ud på de bløde dæk og satte en ret fornuftig tid.
Tiden holdt dog ikke længe.
Sebastian Vettel, der er kendt for at være ekstrem god i regn, viste, at en glat bane også er noget, han håndterer til perfektion.
Oliespildet satte dog et ret stort præg på træningen, der aldrig rigtig kom i gang, således kom Lewis Hamilton også først ud, da der var under 15 minutter tilbage, uden at det skulle være relateret til problemer med bilen.
Han var da straks blandt de hurtigste, da han først kom ud.
Med 5 minutter tilbage var det tydeligt at se, at nu var banen blevet god, så der blev der sat nogle hurtige tider.
Hamilton røg ned som nummer 7, mens Vettel, der som den eneste var hurtigere end Hamilton med 10 minutter tilbage, droppede ned som nummer 3.
Hurtigste mand var Nico Hülkenberg i Force India, efterfulgt af den anden Nico (Rosberg) i Mercedes.
På grund af den meget specielle situation omkring banen, kan man næppe udlede noget som helst ud af denne første træning.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)