Udfordrende aerodynamik

De helt nye regler omkring Formel 1-bilernes aerodynamiske udformning kan give overraskelser, positive såvel som negative. Rygter antyder, at Aston Martin og Ferrari roder rundt i den negative ende.

2022-Reglement raceren . Copyright Formula One Management

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 8/2 2022 klokken 13:02

For kort tid siden skrev vi om udviklingsproblemerne, som det rygtes at Aston Martin har med deres 2022 racer.

Problemer, som i stor stil tilskrives manglende samarbejde i den nye organisation, som ejeren Lawrence Stroll har fået sat sammen.

Hos Italienske Ferrari er det ikke problemet, men endnu engang problemer med at forstå data fra deres vindtunnel, sat sammen med det begrænsede brug af denne.

Ifølge kilder tæt på Ferrari er holdet meget optimistiske omkring deres Power Unit, som de har stor tillid til vil være mindst på højde med Mercedes og Red Bull, ja, måske endda stærkere.

Men det nye chassis og hele aerodynamikken omkring bilen, lader til at udfordre dem markant.

Red Bull og Mercedes har udnævnt Ferrari som den primære udfordrer til titlen i år, men hvis de ikke får styr på deres bil inden sæsonstarten, kan det hele være tabt, allerede inden de starter.

Den første vintertest i Barcelona om få uger vil vise os meget, men næppe alt.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hamilton: Her har I mig tilbage! F1 fortsætter stipendium-program »