Spaniens GP: 2. frie træning

Mercedes var igen de hurtigste, ligesom de var i den første frie træning. Denne gang var det dog Hamilton, som var hurtigste mand. Udover det var det et meget tæt felt.

Fernando Alonso. Portugals GP 2021 . Copyright Alpine F1

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 7/5 2021 klokken 16:05

Mercedes-drengene var de to hurtigste, hvor Hamilton var - 0.139 hurtigere end sin finske holdkammerat.

Som vi allerede har set i denne sæson, så er det et utrolig tæt midterfelt.

Top 10 var inden for syvtiendedele.

Leclerc førte an i midterfeltet, hvor han sluttede helt op på tredjepladsen med kun + 0.165 op til Hamilton på førstepladsen.

Sainz i den anden side af garagen var firetiendedele fra Leclerc. Men det var stadig godt nok til at slutte på ottendepladsen.

Alpine fortsatte de gode takter fra Portugal, hvor både Ocon og Alonso klassificerede sig i top 5.

Alonso beklagede dog senere hen over, at hans bil var overstyrende under løbssimuleringen.

Alpha Tauri ser også ud til at være hurtige igen, efter de ellers ikke var særlig konkurrencedygtige i Portugal. Begge kørere sluttede i top syv.

Red Bull gjorde ikke meget væsen af sig i den anden frie træning.

Verstappen bakkede ud af sin hurtige omgang på det bløde dæk, efter at han lavede en fejl i sving 11. Omgangen ville nok have skubbet ham i top 5.

I stedet sluttede han på niendepladsen med hurtigste tid på medium-dækket. Perez kørte hurtigste tid på det bløde dæk, men han var stadig ikke hurtigere end Verstappen.

Ligesom om fredagen i Portugal så McLaren ikke særlige hurtige ud, og det samme gjaldt i dag, hvor begge kørere endte udenfor top 10. McLaren har nok mere at give af.

Vinden tog også lidt til, og det er noget, der påvirker Williams særlig meget. De var ikke meget hurtigere end Haas, hvor det kun var firetiendedele, der adskillede Russell ned til Schumacher.

Mercedes var hurtigst under løbssimuleringen med Red Bull omkring tretiendedele efter. Leclerc var heller ikke meget langsommere end Verstappen under løbssimuleringen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:18.170 + 0.000 32
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:18.309 + 0.139 31
3. Charles Leclerc Ferrari
P
1:18.335 + 0.165 28
4. Esteban Ocon Alpine F1
P
1:18.466 + 0.296 29
5. Fernando Alonso Alpine F1
P
1:18.518 + 0.348 30
6. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:18.593 + 0.423 32
7. Yuki Tsunoda Scuderia AlphaTauri
P
1:18.619 + 0.449 30
8. Carlos Sainz Jr. Ferrari
P
1:18.674 + 0.504 30
9. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:18.785 + 0.615 26
10. Sergio Perez Red Bull Racing
P
1:18.918 + 0.748 23
11. Sebastian Vettel Aston Martin F1 Team
P
1:18.947 + 0.777 30
12. Lando Norris McLaren
P
1:19.092 + 0.922 28
14. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
P
1:19.134 + 0.964 29
15. Daniel Ricciardo McLaren
P
1:19.195 + 1.025 28
17. George Russell Williams
P
1:19.957 + 1.787 29
18. Nicholas Latifi Williams
P
1:20.046 + 1.876 26
19. Mick Schumacher Haas F1 Team
P
1:20.326 + 2.156 30
20. Nikita Mazepin Haas F1 Team
P
1:20.753 + 2.583 27
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Spaniens GP: 1. frie træning Spaniens GP: 3. frie træning »