Grosjean får Mercedes-test

Romain Grosjean får officielt en test i Hamiltons verdensmesterskabsbil W10 på Circuit Paul Ricard d. 29. juni. Således holder Toto Wolff sit løfte overfor franskmanden, efter dennes ulykke i Bahrain sidste år.

Sakhirs Grand Prix 2020 . Copyright Haas F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 5/5 2021 klokken 09:05

De fleste der bare følger lidt med i Formel 1 fik et kæmpe chok sidste år, da Romain Grosjeans HAAS Formel 1 racer eksploderede i et flammehav, da han røg gennem barrieren under starten af Bahrains Formel 1-grandprix i november 2020.

På mirakuløs vis, og med en stor tak til HALO-anordningen, slap Grosjean ud af den brændende bil med livet i behold og med kun nogle få, dog rimeligt alvorlige, forbrændinger.

Skaderne betød, at franskmanden ikke fik det sidste løb i Abu Dhabi med og således ikke fik en chance for at tage ordentlig afsked med sporten, der har været hans liv i så lang tid.

Mercedes teamchef, Toto Wolff, lovede kort efter løbet Grosjean, at uheldet ikke ville markere kørerens sidste tur i en Formel 1-racer, hvilket nu officielt er bekræftet.

I forbindelse med det franske Formel 1-grandprix vil Grosjean, i forbindelse med løbet d. 27. juni, få nogle demo-omgange på banen, forhåbentlig foran sit franske hjemmepublikum.

To dage senere, d. 29. juni, vil han få en hel testdag sammen med holdet i Hamiltons mesterskabsvindende W10 racer.

"Jeg glæder mig så meget til denne oplevelse og ser meget frem til at prøve at køre i en mesterskabsvindende bil," lyder det fra Grosjean i pressemeddelelsen fra Mercedes.

"Jeg er meget taknemmelig overfor Mercedes og Toto Wolff for at give mig denne mulighed, som var noget af det jeg der var med til at give mig endnu mere at kæmpe for, mens jeg var indlagt lige efter ulykken," sluttede han.

Grosjean efter uheldetGrosjean efter uheldet
Copyright Haas F1

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ricciardo ved hvad der skal til BMF1's Power Rating: Portugals GP »