Sainz: Sauber får det svært

Sauber fortsætter med Ferrari-motorer, hvilket betyder at de får det svært, i hvert fald, hvis man spørger Carlos Sainz.

Saubers pitvæg . Copyright Sauber Motorsport

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 12/10 2016 klokken 12:10

Sauber og Ferrari er to ting der høre ret godt sammen, fordi de to parter har haft et samarbejde kørende i rigtig mange år. I weekenden kom det så frem, at deres samarbejde fortsætter i den kommende sæson, hvor det schweiziske team traditionen tro, kommer til at køre med en ældre Ferrari-motor. Det er en beslutning som teamet er glade for, men det skal de ikke være, hvis man spørger en af de andre kørere i feltet, som har haft fornøjelsen af at have en gammel Ferrari-motor i bilen.

Carlos Sainz
Copyright Red Bull Media


Carlos Sainz og Toro Rosso startede nemlig sæsonen godt, men nu er de ved at falde bag ud, fordi de altså har en motor, som der ikke bliver udviklet på.

"Jeg vil ønske dem held og lykke, men de får det svært. De er normalt et skridt bag ved eksempelvis os, så med en motor der ikke bliver udviklet, vil de nok slutte sæsonen med at være to skridt efter os. Det er svært for dem, men godt for os, fordi vi vil gerne have dem bag ved os," lyder det fra spanske Carlos.

Paradekørsel hos Sauber
Copyright Sauber Motorsport


Sauber fik deres Formel 1-debut tilbage i 1993, hvor de kørte med en Sauber-motor, som var lavet af Mario Illien. Sæsonen efter kørte de med Mercedes-motor, så fulgte to sæsoner med Ford som motorleverandør, inden man i 1997 startede samarbejdet med Ferrari. Det samarbejde har så været der lige siden, kun lige afbrudt af de fire sæsoner, hvor Sauber, var ejet af BMW. Det schweiziske team har og så været en aktiv del i Ferraris talent udvikling, men ind til videre er det kun Felipe Massa, som er kommet igennem nåleøjet til Maranello.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« USAs GP: Kørernes dækvalg Ferrari er ikke et team »