Ferrari med ny ledelse

Mattia Binotto er en presset mand, men han bliver på posten, foreløbig. Men efter den dårlige start på sæsonen, er der sat nye ledere ind forskellige steder på holdet, så han ikke længere står alene med hele ansvaret.

Mattia Binotto . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 23/7 2020 klokken 10:07

Da Mattia Binotto, efter en intern strid, blev sat ind som leder af Ferraris Formel 1 hold, op til 2019 sæsonen, som afløser for den karismatiske Maurizio Arrivabene, var der mange der havde stor tiltro til, at der nu skulle komme styr på sagerne hos Ferrari.

Men den teknisk stærke Binotto, har vist sig at være en svag leder, samtidig med at han har påtaget sig alt for mange opgaver.

Binotto har nu erkendt, at han ikke kan klare det hele, måske efter et kraftigt vink med en vognstang fra ledelsen, hvorfor der nu bliver lavet en større omstrukturering i holdets ledelse og sat nye ledere ind på strategiske poster, samt oprettet en ny afdeling, som de kalder "Performance Development".

Hver enkel afdeling, vil få større indflydelse og ret til, selv at bestemme deres udvikling, så de enkelte komponenter hurtigere kan blive udviklet.

Enrico Gualtieri er blevet ansvarlig for deres Power Unit, Laurent Mekies bliver Sports Direktør og ansvarlig for aktiviterne ved siden af løbet. Simone Resta forblive leder af Chassis Engineering afdelingen.

Samtidig har man hyret Rory Byrne, der stod bag Ferraris succesfulde design i Schumacher tiden, ind til at hjælpe David Sanchez med at få SF1000 på ret køl.

Dette skulle give Binotto den ro han har behov for, for at kunne drive holdet i den rette retning.

Noget af det, virker dog lidt risikabelt, som f.eks. at de vil arbejde mere selvstændigt. Det var hvad der gik galt for McLaren, da de ville udvikle en helt speciel racer, til Honda motoren, på rekordtid. Først da de fik sat en overordnet retning på, lykkedes det dem, at bygge en bil der fungerede.


OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Alfa Romeo interesseret i Perez Grosjean undskylder »