HAAS søger titelsponsor

Det er ikke nogen hemmelighed, at det er dyrt at have et hold med i Formel 1, men HAAS har alligevel selv stået for langt den største del af omkostningerne. Nu ønsker de dog at få mere hjælp udefra.

HAAS Maserati . Copyright andwerndesign

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 8/1 2018 klokken 09:01

Da Sauber i december annoncerede, at de fremover vil have Alfa Romeo som titelsponsor, kom der hurtigt rygter frem om, at HAAS kunne være på vej med en lignende aftale, hvor et af FIAT's andre mærker ville sætte deres navn på deres racer.

Alfa Romeo Sauber F1
Copyright BMF1


Maserati kom hurtigt på tale, da Ferrari præsident Sergio Marchionne, som en sidebemærkning under Alfa Romeo pressemødet, nævnte at det kunne være interessant, at få dem ind i Formel 1 også.

HAAS Maserati
Copyright andwerndesign


Det fik nogle designere på banen, hvor dette er et af eksemplerne.

Hidtil har HAAS ikke selv kommenteret på det, men i et nyt interview med Motorsport.com, siger HAAS holdchef Günther Steiner, at de har behov for ekstra støtte og at han ikke vil udelukke, at det kan betyde et nyt navn til holdet, i stil med det vi så fra Alfa Romeo Sauber.

"Det er klart en prioritet, men det er bare svært at få fat i sponsor," kom det fra Steiner.

"Du kan også se det på de andre hold. Selv de store hold har svært ved at få sponsorer."

"Men selvom vi er sultne efter sponsorstøtte, skal vi sikre os, at vi ikke sælger os for billigt, for så får vi aldrig stærke sponsorer med," tilføjede han.

"Hvis det skulle involvere, at vi delvist skifter navn, er det helt klart også interessant," sluttede han.

Om disse udtalelser er et udtryk for, at der er gang i forhandlinger med Ferrari, må vi vente med at se.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« De 10 mest læste nyheder i 2017 Räikkönens chefingeniør forlader Ferrari »