Sen afslutning på 2016

Websitet Motorsport.com skrev i den netop overståede weekend, at vi kan se frem til en sen sæsonafslutning. Sæsonen starter i april, men skulle ifølge avisen først slutte en gang i december. Det skyldes behovet for en sommerferie til mekanikerne.

Kevin Magnussen McLaren-test . Copyright McLaren Media/LAT Photography

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 11/9 2015 klokken 10:09

Samtidig er arrangørerne af Singapores Grand Prix ikke glade for en dobbeltweekend med nabolandet Malaysia, og det kan give større ændringer, hvor Malaysias Grand Prix rykkes til november, hvor det bliver sæsonens næstsidste løb.

Sidste løb bliver stadig Abu Dhabi, men det vil, såfremt Malaysia skifter plads, blive rykket, og da den nuværende kalender for 2016 slutter med Abu Dhabi den 27. november, så kommer vi helt ind i december før sæsonen afsluttes.

Malaysia og Abu Dhabi skal muligvis køres som en dobbeltweekend. Den primære årsag til en ændring i kalenderen er dog stadig holdenes personale. Formel 1 er så anstrengende, at muligheden for at koble fra skal være til stede.

Det er der ikke i den nuværende 2016-kalender, hvor den længste periode uden løb er mellem Ungarn og Belgiens Grand Prix. Emnet blev også bragt på banen til teamchefernes pressemøde for en uge siden på Monza, hvor Force Indias teamchef var bekymret.

Ultimativt kan det blive nødvendigt at kalde ekstra mandskab på arbejde. Williams’ Claire Williams er også bekymret.

”Det bekymrer os og er noget, der er på dagsorden til næste møde i Strategy Group.”

”Ikke at have en nedlukning (fabrikkerne skal være lukkede i 14 dage, red.) er en bekymring, og det er vigtigt for alle, der arbejder i F1, at de har den pause.”

”Alle har behov for at tage hjem og se familien og gøre det, de har lyst til.”

En ændring i den nuværende 2016 kalender skal først godkendes.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hass F1 tegner kontrakt med Ferrari-reservekører Maldonado frygter ikke Renault-opkøb »