Marussia tror på holdbarheden

Marussia-teamet udmærkede sig i Australien ved at skabe panik på gridden og starte begge biler fra pit. Trods uroen formåede teamet (næsten) at hive begge biler hjem, omend på de 2 sidste pladser.

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 27/3 2014 klokken 22:03

Under Australiens Grand Prix kom Max Chilton og Jules Bianchi ind på hhv. 13. og 14. pladsen. Bianchi kom ind 8 omgange efter vinderen og er dermed ikke klassificeret (da dette kræver at man gennemfører mindst 90% af løbsdistancen), men begge biler kørte hele løbet.

Teamets mål for Malaysias Grand Prix er derfor klart: Begge biler skal i mål igen.

Max Chilton. Copyright Marussia F1

Teamchefen, John Booth, udtaler: "Vi gennemførte to fulde løbsdistancer i sæsonens første løb, og de data, som vi har fra det løb, kunne ikke have givet os et bedre udgangspunkt for vores udviklingsprogram."

Marussia er i år skiftet væk fra Cosworth motorer og kører med Ferraris 059/3 "power unit". Denne power unit er tilsyneladende ikke feltets hurtigste, men stabiliteten kan vise sig at være vigtigere for de mindre teams.

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde BMF1.dk sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.