Steiner om Perez

Der florerer en masse rygter om, hvad fremtiden bringer for Sergio Perez, efter hans ‘exit’ fra Racing Point. Og det er nu noget Guenther Steiner forholder sig til.

Vintertest 2. Aoyo Komatsu hos Haas . Copyright Haas F1

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 24/9 2020 klokken 16:09

Sergio Perez har kørt i Formel 1 siden 2011, og mexicaneren har også vist sit værd i motorsportens kongeklasse. Udover det har mexicaneren nogle rige sponsorer, som et hold som Haas godt kunne gavne af.

Men selvom Perez har nogle rige mexicanske sponsorer bag sig, så gør det ikke beslutningen nemmere ifølge Steiner.

“Det er ikke noget med, at vi har brug for nogle hurtige penge for næste år.”

“Jeg synes, at der en større mulighed for os, nu hvor budgetloftet kommer fra næste år, og med det nye reglement fra 2022.”

Holdchefen blev også spurgt ind til, hvad han synes om Perez evner bag et rat, men han er endnu ikke sikker på om han er den rette kører for Haas i fremtiden.

Ungarns Grand Prix 2020. Sergio Perez med mundbindUngarns Grand Prix 2020. Sergio Perez med mundbind
Copyright BWT Racing Point


“Checo er helt sikkert en god kører, jeg vil aldrig tvivle på ham. ‘Men er han den bedste løsning for den kortsigtede fremtid og den langsigtede fremtid?, det ved jeg ikke’. Det er, hvad vi diskuterer, så derfor er det ikke en nem beslutning, som nogen tror.”

“Der er intet for tiden, der gør, at det er logik for burhøns, fordi der er så mange muligheder, “sagde Steiner, da han blev spurgt af motorsport.com om hans tanker om Perez hos Haas.

“Vi bliver nødt til at træffe den rette beslutning for holdet, i forhold til den nærmeste fremtid, men også i forhold til den langsigtede fremtid,” lød det fra teamchefen.


OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Nye Honda Power Units Ruslands GP: 1. frie træning »