Marussia med KERS i 2013

Marussia har i holdets tre første år ikke brug KERS, men det ændrer de på i 2013. Der kører holdet med den KERS, som Williams har udviklet over de seneste to år, bl.a. sidste år hvor Williams kørte med Cosworth-motoren.

Timo Glock . Copyright Marussia F1

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 29/8 2012 klokken 15:08

Marussias tekniske konsulent, Pat Symonds, bekræfter i et interview at næste års bil kommer til at hedde MR02, og det bliver en evolution af dette års MR01.

”Vi vil fortsætte med Cosworth-motoren. Vi koncentrerer os om at forbedre motorens driveability, og forbedrer dens performance, som en enhed i bilen.”

”Vi vil bruge KERS næste år. Vi planlægger at adoptere systemet, der er udviklet af Williams, som blev brugt af dem sidste år med Cosworth-motoren, og som i øjeblikket bruges med Renault-motoren.”

Charles Pic har manglet KERS i foreløbig tre år. Kan Williams' KERS bringe holdet frem på gridden?
Copyright Marussia F1


”Vores 2013-enhed er en udvikling af disse. Vi har været meget imponeret over deres ingeniørarbejde, effektiviteten og vægten. Williams er også en fornøjelse at arbejde med teknisk og kommercielt.”

Marussia har også behov for noget fremgang. I år har de placeret sig solidt, og efter HRT, på den absolutte sidsteplads i mesterskabet.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Petrov kan forlade F1 Ferrari har V6 på testbænken »