Latifi tilbudt flere sæder

Efter Williams' fyreseddel til Nicolas Latifi overvejer canadieren nu flere andre tilbud.

Nicolas Latifi . Copyright Williams F1

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 4/11 2022 klokken 16:11

Nicholas Latifi er fortid hos Williams og står indtil videre uden et sæde i motorsport. Officielt, i hvert fald.

Canadieren har nemlig løftet lidt af sløret for, hvor han fortsætter karrieren, og en del tyder på, at det bliver i den nordamarikanske serie, IndyCar.

Efter rapporter op til USAs Grand Prix om at Latifi allerede skulle have skrevet kontrakt med et team i IndyCar, understreger Williams-køreren, at intet i 2023 er bekræftet.

"I øjeblikket holder jeg stadig alle mulighederne åbne og evaluerer i den forstand bare alle mulighederne," sagde han i Formula One's 'Beyond the Grid'-podcast.

Nicolas LatifiNicolas Latifi
Copyright Williams F1


"Den mest oplagte vej for de fleste fans og folk udefra er naturligvis at skifte til IndyCar."

"Det er stadig Formel-biler, det er på et ekstremt top-niveau, det er en meget spændende serie, det er spec.-racing, nærmest som en slags avanceret Formel 2-mesterskab. Men der er også andre veje."

"Det var faktisk ret sjovt i Austin, fordi så mange fans sagde 'Åh, tillykke med IndyCar-kontrakten'".

"Men jeg har ikke besluttet mig for noget endnu. Der er muligheder i forskellige kategorier," sagde Latifi.

I modsætning til Daniel Ricciardo har canadieren intet imod at prøve kræfter med de krævende, og, efter manges opfattelse, farlige ovalbaner.

Nicholas Latifi fra Williams. Portugals Grand Prix 2021Nicholas Latifi fra Williams. Portugals Grand Prix 2021
Copyright Williams F1


"Som en formelkører, der kører racing i Europa, virker det som om man på en måde bliver formet til den opfattelse, at formelløb på ovaler er farligt. Og det er helt sikkert mere farligt end at køre på almindelige baner eller bybaner."

"Hvis jeg skulle køre IndyCar, vil jeg gerne køre ovaler, for jeg ville hindre mig selv i at få potentielle mesterskabspoint, især hvis jeg skulle gøre det i flere år.

"Hvis jeg ikke kører dem alle det første år, så i hvert fald det andet år. Jeg ville jeg stadig skulle lære det og blive god til det, men det er sikkert først, når man har mesterskabspotentiale."

"Jeg havde på et tidspunkt den opfattelse, at de er meget farlige og usikre, men i de senere år mindre, så det er bestemt noget, jeg gerne ville køre," lød det fra Nicolas Latifi.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Red Bull-straf får begrænset betydning Pirelli vil hæve temperaturen »