Ferrari har løst problemet

Ferraris teamboss, Mattia Binotto, mener ikke, at Ferrari har en ulempe på de lige strækninger længere.

SF21 . Copyright Ferrari

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 16/3 2021 klokken 11:03

Ferrari havde en meget skuffende sæson i 2020, hvor de endte på sjettepladsen, som samtidig var den dårligste sæson for Ferrari siden 1980.

En af problematikkerne der gjorde, at Ferrari skuffede så fælt var deres dårlige fart, når det gik lige ud.

Nu lyder det fra Binotto, at det ikke er en svaghed hos det stolte italienske hold, efter at de har arbejdet hårdt over vinteren, for at finde mere fart i deres motor.

“Da vi var her i Bahrain sidste år både i løbet og i kvalifikationen, var vi meget langsomme på de lige strækninger. Vi kom ikke til Q3, og vi var meget langt fra pole,” siger teamchefen ifølge motorsport.com

“Nu når jeg kigger på data, så synes jeg i det mindste, at farten på de lige strækninger er i orden. Det virker ikke, som om at der er en lige så stor ulempe på det område som sidste år.

“Vi ved, at det ikke kun er motoren. Det er også vindmodstanden på bilen, som vi også ofte sagde sidste år. Men lad mig sige begge dele er forbedret, og det har gjort os hurtigere på de lige strækninger.”

“Vi føler ikke længere, at det er en ulempe for os”

Ferrari har brugt nogle af deres få ‘tokens’ på at forbedre bagenden af deres bil, efter de oplevede, at raceren havde en ustabil bagende i 2020.

Binotto siger, at korrelationen i år stemmer overens med det de så i Maranello, da de byggede bilen.

“Jeg synes, at det var meget vigtigt for os at forstå korrelationen mellem vindtunnelen og simuleringerne for at indsamle data og sammenligne.”

“Vi er meget glade for korrelationen, som betyder, at vi har et godt udgangspunkt for de næste simuleringer og for at forbedre bilen yderligere.”

“Korrelationen er meget afgørende i disse dage. Lige nu i det mindste ser det godt ud,” lød det fra holdchefen.

OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Marko ser stadig Mercedes som favorit Mercedes afprøver "high-rake" »