Bottas luftede W09 på Silverstone

Første Formel 1 bil i lang tid på Silverstone, blev i går ført af Valteri Bottas, der sammen med Mercedes var ude for at slå rusten af, inden Formel 1-sæsonen for alvor begynder d. 5. juli.

Mercedes test på Silverstone . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 10/6 2020 klokken 09:06

Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+, som er det fulde navn for den Mercedes Formel 1 racer, som Valteri Bottas var ude for at køre nogle omgange i på Silverstone i går.

Holdet melder ud, at de havde en meget produktiv dag, uden at komme i detaljer.

"Det var vigtigt for os, at komme ud og køre nogle omgange, også selvom det ikke var i den bil vi vil køre med i denne sæson," kom det fra Bottas.

Holdet var mødt talstærkt op til denne test, der blev ledet af Toto Wolff, som der ellers er mange rygter om, skulle være på vej væk fra storholdet.

Lidt billeder fra testen:
Mercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Toto Wolff i garagen med maskeMercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Toto Wolff i garagen med maske
Copyright Mercedes AMG


Mercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Valtteri BottasMercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Valtteri Bottas
Copyright Mercedes AMG


Mercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Valtteri BottasMercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Valtteri Bottas
Copyright Mercedes AMG


Mercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Valtteri Bottas med maskeMercedes test på Silverstone. Teamet testede 2018-modellen, W09 EQ pga reglementet. Valtteri Bottas med maske
Copyright Mercedes AMG

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Indianapolis på vej tilbage til Formel 1 Mattia Binotto: Carlos Sainz ikke nr. 2 hos Ferrar »