Billedserie: De nye numre på racerne

FIA har vedtaget at numrene på racerne skal være 31% større fra Spaniens Grand Prix, så det er nemmere for publikum at kende sin yndlingskører. Vi har samlet en masse billeder af hvordan de forskellige teams har løst opgaven.

Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 13/5 2017 klokken 10:05

Første team er Ferrari, hvor numrene 5 og 7 er blevet meget tydelige. Ferrari har dog ikke valgt at skrive initialerne på køreren, som Mercedes har gjort.

Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Sebastian Vettel med tydeligt nummer 5
Copyright Ferrari Media


Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Sebastian Vettel med tydeligt nummer 5
Copyright Ferrari Media


Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Kimi Raikkonen med tydeligt nummer 7
Copyright Ferrari Media



Næste team er Haas, hvor det nu er blevet nemt at kende forskel på Kevin og Romain.

Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Kevin Magnussen med tydeligt nummer 20 på fronten
Copyright Haas F1


Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Kevin Magnussen
Copyright Haas F1



Red Bull har også markeret meget tydeligt hvem der er hvem.

Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Tydeligt nr 33 på Max Verstappens Red Bull racer
Copyright Red Bull Contentpool


Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger
Copyright Red Bull Contentpool



Endeligt har Mercedes valgt at skrive HAM og BOT på racerne, og endda tilføjet et flag.

Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Tydelige numre på Hamilton og Bottas racere
Copyright Mercedes AMG


Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Lewis Hamilton
Copyright Mercedes AMG


Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger. Valtteri Bottas
Copyright Mercedes AMG

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ingen straf til Alonso Spaniens GP: 3. frie træning. Räikkönen hurtigst »