Wolff: Tilbage hvor vi startede

Mercedes er feltets mest suveræne hold lige nu, men de starter næste sæson, hvor de startede da de var helt nye i Formel 1.

Toto Wolff . Copyright Mercedes AMG

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 17/10 2016 klokken 08:10

Mercedes har vundet konstruktørmesterskabet de seneste tre sæsoner og når denne sæson er slut, så har de højst sandsynligt også snuppet deres tredje individuelle verdensmesterskab i træk. Derfor skulle man måske tro, at tyskerne var klare favoritter til at vinde titlerne igen i den kommende sæson, men det er altså ikke tilfældet, hvis man spørger sølvpilenes østrigske chef, Toto Wolff.

Sochi 2014
Copyright Mercedes AMG


Wolff mener nemlig at sportens nye reglement gør, at alle teams skal starte fra bunden, hvilket kan rode godt og grundigt op i feltets hierarki.

"Kigger vi på performance, så er vi ikke så dominerende i år, som vi har været de seneste år. Det er et faktum som kun bliver endnu mere klart i næste sæson, grundet det nye reglement. Derfor har jeg altid sagt, at man skal lade reglementet være, fordi lader man det være skal konkurrenterne nok komme tættere på alligevel. Nu har man så valgt et nyt reglement, hvilket betyder at alle starter næste sæson fra nulpunktet og ingen ved, hvem der har været bedst til at tilpasse sig reglementet hen over vinteren," siger Wolff.

Monaco 2013
Copyright Daimler Benz


Mercedes har haft deres eget team i Formel 1, siden 2010 sæsonen. Her købte man nemlig de daværende verdensmestre fra Brawn GP og ansatte deres ejer Ross Brawn til at lede teamet i starten. Her var han til og med 2013, hvor han var med til at bygge teamet op. 2013 var også året, hvor Toto Wolff og Lewis Hamilton kom til og siden da har teamet ikke set sig tilbage. De har som sagt sikret sin konstruktørmesterskabet i både 2014, 2015 og nu i 2016.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Jeg er glad for at komme til Renault King får FP1 i Austin »