Straf, straf og endnu en straf

Først var det 15, så var det 30 og nu er det så 55 strafplaceringer til Lewis Hamilton.

Lewis Hamilton . Copyright Mercedes AMG

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 27/8 2016 klokken 13:08

Lewis Hamilton har som bekendt fået skiftet motor i denne weekend, faktisk havde han fået skiftet motor to gange inden i dag, hvilket gav ham 30 strafplaceringer. Så tænkte man, at det nok ville stoppe der, men det kunne man så godt lade være med at tænke, fordi sådan var det ikke. Nu har Mercedes nemlig skiftet endnu en motor og en masse nye dele.

Lewis Hamilton
Copyright Mercedes AMG


Briten har fået en ny forbrændingsmotor, en ny MGU-K, hvilket begge er udgave nummer seks som man har taget i brug på den front. Verdensmesteren har dog også fået endnu en ny MGU-H-enhed, samt endnu en ny turbolader, så nu har han taget enhed nummer otte i brug af de to ting. Alt dette gør at briten har fået 55 strafplaceringer, så han skal med sikkerhed starte sidst når løbet starter i morgen.

Lewis Hamilton
Copyright Mercedes AMG


Grunden til alle disse skift skal findes i et "hul" i reglementet som siger, at man kun kan blive straffet første gang med tager en bestemt enhed i brug. Det vil sige at inden denne weekend havde Hamilton ingen ekstra MGU-H-enheder som han kunne bruge lovligt, men nu har han fået straffen for dem, så nu har han tre som han frit kan benytte. Det samme gælder også for turboladere og motorer. Nogen vil sige at det er skidt, at man kan udnytte systemet på den måde, men hatten af for Mercedes, det er godt nok smart tænkt.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Belgiens GP: Kvalifikationen live. Pole til Rosber Sidste nyt fra cirkus straf »