Østrigs GP: 3. frie Træning

Mercedes gik ind til tredje træning med stor selvtillid, da de var hurtigst i de to første træninger og Mercedes fortsatte med de samme takter i den trejde frie træning. Williams-køreren Latifi kørte galt ved udgangen af sving 1.

Mercedes testdag 2 . Copyright Mercedes

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 4/7 2020 klokken 13:07

Nicholas Latifi kørte galt ved udgangen af sving 1, hvor han fik lidt hjulspin som han prøvede at korrigere, men han tabte bilen og endte i barrieren. Bilen så ikke meget ødelagt ud, så canadieren bør være klar til kvalifikationen.

Det betød, at der kom et rødt flag, som gjorde, at der var en lille vente pause på omkring 10-15 minutter.

Træning 3 er træningen, hvor hold og kørere lige kan optimere det sidste forud for kvalifikationen og vi fik set mange omgange med det blødeste dæk med lav benzinmængde.

Hamilton fortsatte hvor han slap fra de første to træninger, og han var endnu engang hurtigste mand. Verstappen var tæt på i sektor 1&2 men han tabte omkring to tiendedele af et sekund til Hamilton i den sidste sektor, og endte næsten tre tiendedele fra Hamilton, og dermed på tredjepladsen bag de to mercedes’er.

Østrigs Grand Prix 2020. Alex Albon på Red Bull Ring med tomme tribuner. I stedet har man sat et billede af Kevin Magnussen og de andre kørereØstrigs Grand Prix 2020. Alex Albon på Red Bull Ring med tomme tribuner. I stedet har man sat et billede af Kevin Magnussen og de andre kørere
Copyright Red Bull Contentpool


Racing Point har set utrolig hurtige ud i denne weekend og Perez sluttede som nummer 4 foran blandt andet begge Ferrarier, som sluttede 5’er og syver.

Alpha Tauri blandede sig i top 10 for anden træning i træk, hvorimod Haas sluttede som nummer 15 & 17, med Grosjean omkring 2-3 tiendedele af et sekund hurtigere end danskeren.

Norris sluttede som nummer 10 med Sainz nede som nummer 13. Afstanden mellem de to holdkammerater var på to tiendedele af et sekund.

Renault sluttede udenfor top 10 med Ocon foran Ricciardo for første gang i denne weekend, men det var tydeligt at se at Ricciardo ikke fik det maksimale ud af bilen på hans hurtigste omgang i træning 3.

George Russel endte som nummer 16 i mellem de to Haas kørere, som viser, at Williams har fundet noget fart hen over den lange pause.

Alfa Romeo var helt nede som nummer 18 & 19, men dog var det meget tæt mellem Haas, Williams og Alfa Romeo.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
S
1:04.130 + 0.000 21
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
S
1:04.277 + 0.147 22
3. Max Verstappen Red Bull Racing
S
1:04.413 + 0.283 20
5. Charles Leclerc Ferrari
S
1:04.703 + 0.573 18
6. Alexander Albon Red Bull Racing
S
1:04.725 + 0.595 22
7. Sebastian Vettel Ferrari
S
1:04.851 + 0.721 19
9. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
S
1:04.949 + 0.819 19
10. Lando Norris McLaren
S
1:04.950 + 0.820 22
13. Carlos Sainz Jr. McLaren
S
1:05.177 + 1.047 24
14. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
S
1:05.290 + 1.160 24
15. Romain Grosjean Haas F1 Team
S
1:05.363 + 1.233 17
16. George Russell Williams
S
1:05.565 + 1.435 21
17. Kevin Magnussen Haas F1 Team
S
1:05.648 + 1.518 17
20. Nicholas Latifi Williams
S
1:07.049 + 2.919 6
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Vettel: Ferrari ikke med i kampen om pole Østrigs GP - Kvalifikationen LIVE: Bottas på pole »