Nyt kontrakttilbud til Vettel

Sebastian Vettel afslog efter sigende det første tilbud fra Ferrari, på at forlænge med holdet efter 2020. Nu skulle Ferrari have tilbudt ham en bedre kontrakt, men spørgsmålet er om Vettel syntes den er god nok.

Japans Grand Prix 2019 . Copyright Ferrari

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 5/5 2020 klokken 08:05

Lige nu har Ferrari det nok mest eftertragtede ledige Formel 1 sæde, da Sebastian Vettels kontrakt med Ferrari udløber efter denne sæson.

Vettel, der lidt overraskende, tabte den interne kamp til Charles Leclerc i 2019, til trods for at Leclerc havde fået besked på at han var 2. kører på holdet, skulle have været ude og bevise, at han stadig har det der skal til for at blive verdensmester i år.

Men i en sæson der ikke er kommet igang endnu, kører forhandlingerne på holdene meget anderledes.

I 2021 skulle vi have haft nye Formel 1 biler, men da dette også er udskudt på grund af den nuværende krise, ønsker langt de fleste hold at holde fast i deres nuværende kørere, hvilket også gælder for Ferrari, der ellers bliver bejlet kraftigt til fra flere sider.

Den der nok er mest varm for at sikre sig det eftertragtede sæde, er Vettels tidligere holdkamerart Daniel Ricciardo, der meget gerne vil tilbage til en vinderbil, efter en noget skuffende sæson for Renault i 2019.

En anden der virkelig er steget i værdi i løbet af 2019, er Carlos Sainz Jr. der imponerede mange på og omkring McLaren holdet.

Men Vettel er fortsat Ferraris førstevalg, hvilket den nye kontrakt også viser.

Rygter siger, at han falder i løn og kommer ned på samme niveau som Leclerc, men at kontrakten nu løber i flere år, frem for det ene der oprindeligt blev tilbudt ham.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Horner: Østrigs GP sætter standarden for fremtidig Formel E-chef: F1 kan ende som hestevædeløb »