Mercedes: Ikke plads til fejl

Under normale omstændigheder er det Mercedes der dominere, mens de andre skal holde tungen lige i munden for at følge med. Sådan er det dog ikke i Ungarn, fordi der er rollerne byttet om

Nico Rosberg og Lewis Hamilton . Copyright Mercedes AMG

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 18/7 2016 klokken 17:07

Mercedes er altdominerende i disse dage, hvilket man konkret kan se, på antallet af sejre de har taget over de sidste par sæsoner. Siden 2014 er det nemlig kun lykkedes Mercedes at tabe syv løb - nederlag som er fordelt på tre nederlag i 2014 og 2015, samt ét nederlag indtil videre i denne sæson. To af de syv nederlag er dog kommet på samme bane, en bane som sjovt nok også er den bane som Formel 1-feltet skal besøge i weekenden, nemlig Hungaroring.

Sebastian Vettel vandt Ungarns GP 2015
Copyright Getty Images for Shell


Derfor har Toto Wolff været ude at udtale, at Mercedes skal levere nogle fejlfri præstationer i Ungarn, hvis de skal vinde over bl.a. Red Bull.

"Banen i Ungarn har ikke været god ved os, hvis man kigger på de to sidste sæsoner, men det har den været for vores konkurrenter. Red Bulls bil er bl.a. en bil som fungerer godt under disse forhold, så på den bane og måske endda en våd udgave af slagsen, vil Red Bull være en seriøs trussel for os. Derfor er vi nødt til at køre et fejlfrit løb for at holde dem bag os," lyder det fra Toto Wolff.

Max Verstappen
Copyright Red Bull Contentpool


Red Bull Racing er da også en af de to hold, som har snuppet sejren fra Mercedes i Ungarn, i løbet af de to sidste sæsoner. Daniel Ricciardo snuppede nemlig sejren for det østrigske team tilbage i 2014, hvilket i øvrigt var australierens anden sejr i den sæson (han snuppede så en sejr mere, i løbet efter). Sidste sæson var det dog ikke Red Bull, men Ferrari som Mercedes ikke kunne klare, fordi her snuppede Sebastian Vettel nemlig sejren foran de to Red Bull-racere. Derfor kan man kun give Wolff ret i hans betragtning og det blive spændende at se om Mercedes kan slå Red Bull og Ferrari i år.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ecclestone enig med Imola Tysklands GP: Kørernes dækvalg »