Kinas GP: 3. frie træning. Albon i kæmpe uheld.

Sidste chance for at få sat bilen rigtigt op forud for den vigtige kvalifikation. Ferrari fortsatte hvor de slap, det samme kan man desværre også sige om HAAS, der igen lå i den forkerte ende af feltet.

Alexander Albon . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/4 2019 klokken 06:04

Efter den sidste træning i denne weekend, sidder man tilbage med en fornemmelse af, at Mercedes ikke gav sig fuldt ud. Især Lewis Hamilton ser forroligende rolig ud, i forhold til hvor han har ligget gennem de tre træninger.

Men hos Ferrari ser det ud til, at det igen er Sebastian Vettel, der har fat i den lange ende, efter at han satte tider, der var markant hurtigere end alle andre. Dog ændrede det sig mod slutningen, hvor Vettel ikke fik mulighed for at sætte en sidste tid, efter Albon lavede et seriøst chrash.

Hos Red Bull, er Max Verstappen i en klasse for sig selv. Pierre Gasly var fortsat slet ikke i nærheden af kollegaen i den anden Red Bull racer. Presset øges på franskmanden.

Toro Rosso fik placeret sig ganske fint, mens Albon fik sikret at mekanikerne skulle på hårdt arbejde, forud for kvalifikationen. Om de når det, er et stort spørgsmål.

Hos HAAS ser det svært ud. Magnussen var på vej til at sætte en rigtig fin tid, da træningen blev afbrudt som følge af det voldsomme uheld, så om de reelt er så ringe, at de skal kæmpe om ikke at ryge ud allerede i Q1, eller om der er mere at hente, ved vi først når vi går igang med kvalifikationen.

I det hele taget, sluttede denne træning kedeligt, som følge af uheldet, da det var lige der alle skulle til at sætte tempo på.

Det var dog Valteri Bottas der sluttede øverst, med Vettel som nummer to og Leclerc som nummer 3.

Den forsvarende verdensmester Lewis Hamilton sluttede næsten et sekund efter Bottas, som nummer 4, men fik ikke gennemført sit sidste forsøg, så det kan man næppe bruge til så meget.

Alle de efterfølgende tider, kan heller ikke bruges til så meget, da ingen af dem fik sat et sidste seriøst forsøg.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:32.830 + 0.000 11
2. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:33.222 + 0.392 12
3. Charles Leclerc Ferrari
P
1:33.248 + 0.418 10
4. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:33.689 + 0.859 10
5. Nico Hülkenberg Renault F1
P
1:33.974 + 1.144 11
6. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing
P
1:34.246 + 1.416 14
7. Max Verstappen Red Bull
P
1:34.447 + 1.617 5
8. Carlos Sainz Jr. McLaren
P
1:34.510 + 1.680 9
9. Alexander Albon Scuderia Toro Rosso
P
1:34.600 + 1.770 11
10. Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso
P
1:34.783 + 1.953 10
11. Lando Norris McLaren
P
1:34.938 + 2.108 11
12. Sergio Perez Racing Point F1 Team
P
1:35.078 + 2.248 9
13. Daniel Ricciardo Renault F1
P
1:35.142 + 2.312 11
14. Lance Stroll Racing Point F1 Team
P
1:35.223 + 2.393 10
15. Pierre Gasly Red Bull
P
1:35.326 + 2.496 8
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing
P
1:35.726 + 2.896 12
17. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:35.771 + 2.941 14
18. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:35.998 + 3.168 15
19. George Russell Williams
P
1:36.124 + 3.294 10
20. Robert Kubica Williams
P
1:36.176 + 3.346 11
Pirelli dæktyper i 2019:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kinas GP: 2. frie træning. Bottas svarer igen Mercedes' nye frontvinge ulovlig »