Kevin: DRS får stor betydning

Lewis Hamilton køre Nico Rosberg af banen . Copyright Mercedes AMG

Det nye reglement betyder mere downforce til bilerne, hvilket betyder større effekt til DRS-systemet, mener Kevin Magnussen.

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 12/2 klokken 19:02



Formel 1-fans er et kritisk folkefærd, som gerne vil se løb, hvor der sker en masse og der er en masse overhalinger. Derfor har bilerne som bekendt DRS-systemet, som hjælper til med den del, fordi den bil der får hjælp af DRS, mister en masse af den downforce der holder bilen nede. Det betyder at den pågældende kører får nemmere ved at overhale den foranliggende, hvilket alt i alt giver at vi nu om dage har flere overhalinger i løbene end tidligere. Der kan dog være forskel på effekten af DRS-systemet, da nogle biler har meget power i forvejen, men i 2017 vil det i følge en kører blive mere effektivt.

Jolyon Palmer og Kevin Magnussen.
Copyright Renault Sport


Den kommende Haas-kører, vores egen Kevin Magnussen mener at den øgede downforce på 2017-bilerne gør, at DRS-knappen bliver et endnu vigtigere redskab til overhalinger, end den har været tidligere.

"DRS skulle gerne få en større effekt end i sidste sæson, da der kommer en del mere downforce på bagvingen. Det betyder at der vil være en større forskel på bilerne når den bagerste bil åbner DRSen, hvilket gerne skulle give noget bedre racerløb. Der er dog også den anden side, hvilket vil sige, at det måske kan være svært at holde sig tæt på køreren foran, men det må tiden vise om det er rigtigt," lyder det fra Roskilde-drengen.

Kevin Magnussen på sit første besøg hos Haas F1 på fabrikken i Banbury, Oxfordshire (UK)
Copyright Haas F1


Den sidste del som Kevin Magnussen nævner er dog den del, som flere og flere eksperter deler. Jo mere downforce bilerne får, jo sværere kan det blive at ligge tæt på den foranliggende. Det betyder at man så er længere væk fra sin nærmeste konkurrent når man får mulighed for at åbne sin DRS, hvilket så i sidste ende vil betyde, at man ikke rigtig vil få noget effekt ud af det. Bilerne har dog ikke været ude at køre endnu, så det er ikke til at sige, hvilken effekt det nye reglement får på bilerne og ikke mindst det racerløb vi kommer til at skulle kigge på.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.
blog kommentarer leveret af Disqus

« Ingen holder sig tilbage Sainz har fordoblet sin træning »

RELATEREDE NYHEDER

Formel 1 odds fra Unibet

GP-vinder

NavnOddsSpil
Alonso, Fernando1001.00Spil nu!
Bottas, Valtteri8.00Spil nu!
Ericsson, Marcus3001.00Spil nu!
Magnussen, Kevin 1251.00Spil nu!

GP-vinder

NavnOddsSpil
Hamilton, Lewis1.15Spil nu!
Vettel, Sebastian1.20Spil nu!
Bottas, Valtteri1.40Spil nu!
Magnussen, Kevin 126.00Spil nu!

Nedtælling

Næste løb: USAs Grand Prix
Dato: 22/10 2017 kl 21:00 dansk tid

Nedtælling til næste løbsstart
00 00 00 00
Se også vores TV-tider hér

Mest læste artikler

BMF1 på FaceBook


 

Aktuelt og seneste Grand Prix

USAs Grand Prix
Løbsdato:22/10 2017
Bane:Austin

Japans Grand Prix
Løbsdato:08/10 2017
Bane:Suzuka

Optakt

Optakt

Fredag

Fredag

  • 1. Frie Træning
  • 2. Frie Træning

Lørdag

Lørdag

  • 3. Frie Træning
  • Kvalifikation

Søndag

Søndag

  • Start grid
  • Løbsresultat

Seneste løb

Placering Kører Team
1. L.Hamilton Mercedes AMG
2. M.Verstappen Red Bull
3. D.Ricciardo Red Bull
4. V.Bottas Mercedes AMG
5. K.Räikkönen Ferrari
6. E.Ocon Force India
7. S.Perez Force India
8. K.Magnussen Haas F1 Team
9. R.Grosjean Haas F1 Team
10. F.Massa Williams
Se hele resultatet


Tidligere F1 verdensmestre

År Kører
2016 Nico Rosberg
2015 Lewis Hamilton
2014 Lewis Hamilton
2013 Sebastian Vettel
2012 Sebastian Vettel
2011 Sebastian Vettel
2010 Sebastian Vettel
2009 Jenson Button
2008 Lewis Hamilton
2007 Kimi Räikkönen