Kevin: DRS får stor betydning

Lewis Hamilton køre Nico Rosberg af banen . Copyright Mercedes AMG

Det nye reglement betyder mere downforce til bilerne, hvilket betyder større effekt til DRS-systemet, mener Kevin Magnussen.

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 12/2 klokken 19:02



Formel 1-fans er et kritisk folkefærd, som gerne vil se løb, hvor der sker en masse og der er en masse overhalinger. Derfor har bilerne som bekendt DRS-systemet, som hjælper til med den del, fordi den bil der får hjælp af DRS, mister en masse af den downforce der holder bilen nede. Det betyder at den pågældende kører får nemmere ved at overhale den foranliggende, hvilket alt i alt giver at vi nu om dage har flere overhalinger i løbene end tidligere. Der kan dog være forskel på effekten af DRS-systemet, da nogle biler har meget power i forvejen, men i 2017 vil det i følge en kører blive mere effektivt.

Jolyon Palmer og Kevin Magnussen.
Copyright Renault Sport


Den kommende Haas-kører, vores egen Kevin Magnussen mener at den øgede downforce på 2017-bilerne gør, at DRS-knappen bliver et endnu vigtigere redskab til overhalinger, end den har været tidligere.

"DRS skulle gerne få en større effekt end i sidste sæson, da der kommer en del mere downforce på bagvingen. Det betyder at der vil være en større forskel på bilerne når den bagerste bil åbner DRSen, hvilket gerne skulle give noget bedre racerløb. Der er dog også den anden side, hvilket vil sige, at det måske kan være svært at holde sig tæt på køreren foran, men det må tiden vise om det er rigtigt," lyder det fra Roskilde-drengen.

Kevin Magnussen på sit første besøg hos Haas F1 på fabrikken i Banbury, Oxfordshire (UK)
Copyright Haas F1


Den sidste del som Kevin Magnussen nævner er dog den del, som flere og flere eksperter deler. Jo mere downforce bilerne får, jo sværere kan det blive at ligge tæt på den foranliggende. Det betyder at man så er længere væk fra sin nærmeste konkurrent når man får mulighed for at åbne sin DRS, hvilket så i sidste ende vil betyde, at man ikke rigtig vil få noget effekt ud af det. Bilerne har dog ikke været ude at køre endnu, så det er ikke til at sige, hvilken effekt det nye reglement får på bilerne og ikke mindst det racerløb vi kommer til at skulle kigge på.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.
blog kommentarer leveret af Disqus

« Ingen holder sig tilbage Sainz har fordoblet sin træning »

RELATEREDE NYHEDER

TEMA: Kevin Magnussen

Kevin Magnussen Kevin starter snart sin 3. sæson i Formel 1 når han skal køre for Haas F1 i 2017. Kevin skal dermed køre side om side med den erfarne Romain Grosjean som er kendt for at være super-hurtigt. Han skal sættes på plads af Kevin!


BMF1 om Magnussen, McLaren, Renault F1 og Haas
Se BMF1s kørerside for Kevin, hér:Kevin Magnussen
Læs alt om Haas F1:Haas F1 Team
Læs også om Renault F1:Renault F1
Eller læs om McLaren F1:McLaren F1


Nedtælling

Næste løb: Australiens Grand Prix
Dato: 26/3 2017 kl 6:00 dansk tid

Nedtælling til næste løbsstart
00 00 00 00
Se også vores TV-tider hér

Mest læste artikler

BMF1 på FaceBook


 

Aktuelt og seneste Grand Prix

Abu Dhabis Grand Prix
Løbsdato:27/11 2016
Bane:Yas Marina Circuit

Australiens Grand Prix
Løbsdato:26/3 2017
Bane:Melbourne

Optakt

    Fredag

    Fredag

    • 1. Frie Træning
    • 2. Frie Træning

    Lørdag

    Lørdag

    • 3. Frie Træning
    • Kvalifikation

    Søndag

    Søndag

    • Start grid
    • Løbsresultat

    Seneste løb

    Placering Kører Team
    1. L.Hamilton Mercedes AMG
    2. N.Rosberg Mercedes AMG
    3. S.Vettel Ferrari
    4. M.Verstappen Red Bull
    5. D.Ricciardo Red Bull
    6. K.Räikkönen Ferrari
    7. N.Hülkenberg Force India
    8. S.Perez Mendoza Force India
    9. F.Massa Williams
    10. F.Alonso McLaren
    Se hele resultatet