Italiens GP: 3. frie træning - Regnen bestemte tempoet

Der skulle gå 45 minutter før kørerne fik lov af FIA til at køre ud på Monza-banen. Regnen silede ned hele formiddagen og det så længe ud til at der slet ikke skulle køres nogen træning lørdag formiddag. Massa var hurtigst, men det er bestemt ikke en indikation på at Massa tager pole position senere i dag

Regnvejrsdæk fra Pirelli . Copyright BMF1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 2/9 2017 klokken 12:09

FIA kørte rundt med Safety Car mange gange for at inspicere banen men først klokken 11:33 blev det annonceret at banen ville blive åbnet, og kl 11:45 blev der åbnet for at kørerne kunne køre ud det sidste kvarter af den 3. frie træning med full-wet regnvejrsdæk.

Kun otte kører valgte at køre ud til at starte med, herunder begge Red Bull og begge Ferrari-kørere.

Første rigtige runde blev kørt af Carlos Sainz Jr og var 1:42.973 - knap 20 sekunder langsommere end Lewis Hamilton i fredagens frie træninger.

Kun syv kørere satte en tid i den frie træning og Felipe Massa var hurtigst. Regnen er nu stoppet så nu vil det vise sig hvor meget banen kan nå at tørre inden der skal køres kvalifikation om 2 timer.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Felipe Massa Williams
W
1:40.660 + 0.000 4
2. Lance Stroll Williams
W
1:40.888 + 0.228 4
8. Daniel Ricciardo Red Bull Racing
W
0:00.000 - 1
9. Max Verstappen Red Bull Racing
W
0:00.000 - 1
10. Sebastian Vettel Ferrari
W
0:00.000 - 3
11. Kimi Räikkönen Ferrari
W
0:00.000 - 4
12. Fernando Alonso McLaren
W
0:00.000 - 2
13. Stoffel Vandoorne McLaren
W
0:00.000 - 4
14. Romain Grosjean Haas F1 Team
W
0:00.000 - 1
15. Kevin Magnussen Haas F1 Team
W
0:00.000 - 1
18. Valtteri Bottas Mercedes AMG
W
0:00.000 - 1
20. Lewis Hamilton Mercedes AMG
W
0:00.000 - 1
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Vasseur: Minimal forskel på Sauber og Renault Gene Haas efter vild V10-tur: Jeg fik kvalme »