Hembery: I skal ikke give os skylden

Pirelli fremviser 2017 dæk . Copyright Pirelli Media

Pirelli får tit skylden for at have en negativ påvirkning på løbene, men det vil de ikke høre på mere, fordi de gør blot det de får besked på.

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 16/2 klokken 08:02



Pirelli har haft eneret på at leverer dæk til Formel 1 siden 2011 og i den periode har de været udsat for en masse kritik. Lige meget om dækkene er gået i stykker for tidligt, eller om de har holdt for længe, så har det altid været Pirellis skyld. Den italienske dækleverandør har altså været sportens sorte får, som altid har skulle have skylden lige meget om det var berettiget eller ej, men det skal være slut nu. Pirelli er nemlig blevet trætte af at høre på folks brok, så nu tager de bladet fra munden og svare igen.

Pirelli fremviser 2017 dæk-serien til Abu Dhabis Grand Prix 2016
Copyright Pirelli Media


Pirelli gør bare det de får besked på, så hvis folk har noget at brokke sig over, skal de klage til Formel 1 og ikke til Pirelli, mener deres motorsportschef Paul Hembery.

"Man kan umuligt tilfredsstille alle og det er blot muligt at gå i en retning. Vi gjorde det som vi fik besked på og så var der åbenbart et ønske om at folk gerne vil i en anden retning. Vi gør det som Formel 1 vil have vi gør, fordi det er vores opgave. Derfor giver det ikke meningen at brokke sig over det vi laver, fordi vi laver bare det som vi får besked på at vi skal lave," lyder det fra Hembery.

Paul Hembery
Copyright Pirelli


Rent historisk, så var Pirelli et af de dækmærker, som har været med helt fra starten. Det italienske firma har været en del af Formel 1 siden 1950 og det fortsatte så ind til 1958. Derefter var der en lang pause, hvor Pirelli ikke var en del af Formel 1-feltet. Den pause løb fra 1959 og til og med 1980. Fra 1981 var det italienske firma endnu en gang at finde i feltet, hvilket de var til og med 1986, hvorefter man endnu en gang tog en pause. Denne pause varede dog ikke så længe fordi man var tilbage allerede i 1989 og frem til 1991. Derfra tog man så en lang pause på 20 år, inden man kom tilbage i 2011.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.
blog kommentarer leveret af Disqus

« Boullier vil gøre fortidslevn lovligt Renault har et stort potentiale »

Formel 1 odds fra Unibet

Vinder Kørernes VM 2017

NavnOddsSpil
Alonso, Fernando1001.00Spil nu!
Hamilton, Lewis1.85Spil nu!
Hülkenberg, Nico1001.00Spil nu!
Ricciardo, Daniel26.00Spil nu!
Magnussen, Kevin 1501.00Spil nu!

GP-vinder

NavnOddsSpil
Alonso, Fernando1501.00Spil nu!
Bottas, Valtteri8.00Spil nu!
Ericsson, Marcus4001.00Spil nu!
Grosjean, Romain501.00Spil nu!
Hamilton, Lewis2.00Spil nu!
Magnussen, Kevin 501.00Spil nu!

GP-vinder

NavnOddsSpil
Hamilton, Lewis1.25Spil nu!
Vettel, Sebastian1.30Spil nu!
Bottas, Valtteri1.65Spil nu!
Räikkönen, Kimi2.25Spil nu!
Ricciardo, Daniel3.00Spil nu!
Magnussen, Kevin 26.00Spil nu!

Hold hvorfra den vindende kører kommer fra

NavnOddsSpil
Ferrari2.25Spil nu!
Force India401.00Spil nu!
McLaren-Honda501.00Spil nu!
Mercedes GP1.60Spil nu!
Red Bull Racing12.00Spil nu!

Vinder Konstruktørernes VM 2017

NavnOddsSpil
Ferrari2.75Spil nu!
Force India1001.00Spil nu!
McLaren-Honda2501.00Spil nu!
Mercedes GP1.50Spil nu!

Klik på banneret herunder for at oprette dig med det samme og få op til 1.500 kr i velkomstbonus!

Nedtælling

Næste løb: Kinas Grand Prix
Dato: 9/4 2017 kl 8:00 dansk tid

Nedtælling til næste løbsstart
00 00 00 00
Se også vores TV-tider hér

Mest læste artikler

BMF1 på FaceBook


 

Aktuelt og seneste Grand Prix

Kinas Grand Prix
Løbsdato:09/4 2017
Bane:Shanghai

Australiens Grand Prix
Løbsdato:26/3 2017
Bane:Melbourne

Optakt

    Fredag

    Fredag

    • 1. Frie Træning
    • 2. Frie Træning

    Lørdag

    Lørdag

    • 3. Frie Træning
    • Kvalifikation

    Søndag

    Søndag

    • Start grid
    • Løbsresultat

    Seneste løb

    Placering Kører Team
    1. S.Vettel Ferrari
    2. L.Hamilton Mercedes AMG
    3. V.Bottas Mercedes AMG
    4. K.Räikkönen Ferrari
    5. M.Verstappen Red Bull
    6. F.Massa Williams
    7. S.Perez Mendoza Force India
    8. C.Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso
    9. D.Kvyat Scuderia Toro Rosso
    10. E.Ocon Force India
    Se hele resultatet