Hembery: I skal ikke give os skylden

Pirelli får tit skylden for at have en negativ påvirkning på løbene, men det vil de ikke høre på mere, fordi de gør blot det de får besked på.

Pirelli fremviser 2017 dæk . Copyright Pirelli Media

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 16/2 2017 klokken 08:02

Pirelli har haft eneret på at leverer dæk til Formel 1 siden 2011 og i den periode har de været udsat for en masse kritik. Lige meget om dækkene er gået i stykker for tidligt, eller om de har holdt for længe, så har det altid været Pirellis skyld. Den italienske dækleverandør har altså været sportens sorte får, som altid har skulle have skylden lige meget om det var berettiget eller ej, men det skal være slut nu. Pirelli er nemlig blevet trætte af at høre på folks brok, så nu tager de bladet fra munden og svare igen.

Pirelli fremviser 2017 dæk-serien til Abu Dhabis Grand Prix 2016
Copyright Pirelli Media


Pirelli gør bare det de får besked på, så hvis folk har noget at brokke sig over, skal de klage til Formel 1 og ikke til Pirelli, mener deres motorsportschef Paul Hembery.

"Man kan umuligt tilfredsstille alle og det er blot muligt at gå i en retning. Vi gjorde det som vi fik besked på og så var der åbenbart et ønske om at folk gerne vil i en anden retning. Vi gør det som Formel 1 vil have vi gør, fordi det er vores opgave. Derfor giver det ikke meningen at brokke sig over det vi laver, fordi vi laver bare det som vi får besked på at vi skal lave," lyder det fra Hembery.

Paul Hembery
Copyright Pirelli


Rent historisk, så var Pirelli et af de dækmærker, som har været med helt fra starten. Det italienske firma har været en del af Formel 1 siden 1950 og det fortsatte så ind til 1958. Derefter var der en lang pause, hvor Pirelli ikke var en del af Formel 1-feltet. Den pause løb fra 1959 og til og med 1980. Fra 1981 var det italienske firma endnu en gang at finde i feltet, hvilket de var til og med 1986, hvorefter man endnu en gang tog en pause. Denne pause varede dog ikke så længe fordi man var tilbage allerede i 1989 og frem til 1991. Derfra tog man så en lang pause på 20 år, inden man kom tilbage i 2011.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Boullier vil gøre fortidslevn lovligt Renault har et stort potentiale »