FIA undersøger Kevins udstyr

FIA har "hugget" noget af Kevin Magnussen sikkerhedsudstyr, så de kan undersøge om det gør det som det skal.

Kevin Magnussen . Copyright Renault Sport

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 29/8 2016 klokken 20:08

Det belgiske grand prix i går var et meget dramatisk et af slagsen, ikke mindst set med danske øjne, hvor vores egen Kevin Magnussen kørte galt i udgangen af Eau Rouge. Danskeren slap heldigvis fra ulykken uden de store skrammer, en forslået ankel var vist hvad det kunne blive til. Danskerens Renault-racer var dog ikke for køn efter ulykken, den var nemlig totalskadet. Det kunne danskeren måske også have været, hvis det ikke var for alt det moderne sikkerhedsudstyr som er i bilerne nu om dage.

Kevin Magnussen
Copyright Renault Sport


Netop det med sikkerheden er noget af det som FIA bruger meget tid på, fordi de vil naturligvis gerne have at bilerne og udstyret er så sikkert som muligt. Derfor har de også valgt at tilbageholde noget af Kevin Magnussens sikkerhedsudstyr, så de kan få undersøgt, hvor meget de ting hjælper. Derfor har FIA beholdt danskerens hjelm og hans nakkestøtte, den såkaldte HANS, så de kan finde ud af, om de ting var med til at redde Kevins liv på Spa.

Kevin Magnussen
Copyright Renault Sport


Med hensyn til uheldet, så er der også kommet ny information frem på den front. Det er nemlig blevet offentliggjort, at danskeren ramte barrieren med 42G, hvilket er rigtig meget. Da Fernando Alonso kørte galt i Melbourne tidligere i år, var han oppe at runde 46G så Kevins ulykke var altså næsten lige så slem. Det virker dog til, at danskeren i modsætning til spanieren kan køre det efterfølgende grand prix og det er vi naturligvis glade for.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Indbydelse: Hjælp os at interviewe Kevin Belgiens GP: Dagen derpå »