Aserbajdsjans GP: 2. Frie Træning

Anden træning i Baku bød på endnu en tæt duel mellem Ferrari og Red Bull, hvor Mercedes stadig mangler farten til at udfordre dem.

Aserbajdsjans Grand Prix 2021 . Copyright Ferrari

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 10/6 2022 klokken 17:06

Leclerc sluttede sessionen som hurtigste mand foran Perez, som ellers var hurtigere end Ferrari-køreren i den første frie træning.

Leclerc brokkede sig i slutningen af træningen over problemer med motoren, men det var ikke noget, der påvirkede Ferrari-ingeniørerne.

Verstappen sluttede endnu en gang bag sin teamkollega, men dog kørte hollænderen en hurtigere tid end Sainz, som sluttede på femtepladsen, efter han ikke fik sat en tid på det blødeste dæk.

Sainz’ landsmand Alonso splittede Ferrari-køreren og Verstappen og sluttede på en fjerdeplads.

Alpha Tauri har set hurtige ud i træningerne indtil videre, og det demonstrerede de også i dagens anden træning, hvor Gasly klassificerede sig på P6 og Tsunoda på P8.

Mercedes havde igen problemer med deres hoppende racer, og måtte tage sig til takke med en henholdsvis en ottende - og tolvteplads med Russell 1,3 sekunder efter Leclerc på førstepladsen.

Norris kørte af banen på sit første forsøg i sving 4 på medium-dækket, men det stoppede ikke briten for at køre tiendehurtigste tid. Teamkollegaen Ricciardo, som er under et stort pres, kørte en tid ind som P14.

Aston Martin, som stadig prøver at lære deres ‘nye’ bil sluttede sessionen uden for top 10 med Vettel på P11 og Stroll P13.

Alfa Romeo har ikke gjort noget væsen af sig i dagens to træninger, og Bottas kunne ikke gøre det bedre end en position som P15 & P16 med Bottas hurtigere end sin unge teamkammerat, Zhou.

Magnussen og Haas så konkurrencedygtige ud i den første frie træning, men i den anden træning sluttede de helt nede som nummer 17.

I den anden garage udgik Schumacher desværre i den første træning, men han fik kørt i den anden træning, men Schumacher måtte også nøjes med P19.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Charles Leclerc Ferrari
S
1:43.224 + 0.000 24
2. Sergio Perez Red Bull Racing
S
1:43.472 + 0.248 22
3. Max Verstappen Red Bull Racing
S
1:43.580 + 0.356 18
4. Fernando Alonso Alpine F1
S
1:44.142 + 0.918 22
5. Carlos Sainz Jr. Ferrari
M
1:44.274 + 1.050 25
6. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
S
1:44.315 + 1.091 26
7. George Russell Mercedes AMG
S
1:44.548 + 1.324 26
8. Yuki Tsunoda Scuderia AlphaTauri
S
1:44.567 + 1.343 24
9. Esteban Ocon Alpine F1
S
1:44.609 + 1.385 24
10. Lando Norris McLaren
S
1:44.771 + 1.547 23
11. Sebastian Vettel Aston Martin F1 Team
S
1:44.781 + 1.557 27
12. Lewis Hamilton Mercedes AMG
S
1:44.874 + 1.650 25
13. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
S
1:44.874 + 1.650 26
14. Daniel Ricciardo McLaren
S
1:45.059 + 1.835 25
17. Kevin Magnussen Haas F1 Team
S
1:45.588 + 2.364 26
18. Alexander Albon Williams
S
1:46.397 + 3.173 13
19. Mick Schumacher Haas F1 Team
S
1:46.425 + 3.201 21
20. Nicholas Latifi Williams
S
1:47.218 + 3.994 26
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Aserbajdsjans GP: 1. frie træning Aserbajdsjan GP: 3. Frie træning »