"Jeg giver aldrig op!"

Antonio Giovinazzi lader til at have overtaget Kevin Magnussens slogan. Dog er det for italieneren en meget anderledes historie der er bag udmeldingen, da han kæmper for at vise sit værd.

Antonio Giovinazzi . Copyright Alfa Romeo Sauber

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 20/6 2019 klokken 08:06

Når man skal være helt ærlig, så er der vist ikke mange udenfor Italien, der ser Antonio Giovinazzi som en kommende stjerne, end blot en middelmådig racerkører.

Men Antonio Giovinazzi selv, nægter at give op på sin drøm om at blive en fast del af Formel 1 feltet, til trods for de ringe resultater han har opnået i år.

Italieneren, der har opbakning fra Ferrari, har over flere omgange, forsøgt at få et Formel 1 sæde, med Ferrari i baghånden, til at hjælpe til med at presse de mindre hold.

Da Kevin Magnussen fik forlænget sin kontrakt med HAAS efter første sæson, blev Ferrari noget skuffet, da de havde forventet at HAAS ville komme dem i møde og hyre Antonio Giovinazzi.

Efterfølgende fik Giovinazzi nogle fredagstest for HAAS, hvilket langt fra gik godt.

Da Ferrari, med navnet Alfa Romeo, i første omgang købte en del af Sauber holdet, for senere at overtage det helt, var vejen til Formel 1 banet for Italieneren, der skubbede Ericsson ud.

Men mens mange så Ericsson som en, i bedste fald, middelmådig Formel 1 kører, viser Giovinazzi nu, at svenskeren nok var bedre end hans resultater viste.

Men Antonio Giovinazzi nægter altså at give op og lover, at han nok skal komme tættere på Kimi Räikkönen, der sidder i søsterbilen.

Lige nu er det kun Williams der er langsommere end Italieneren, hvilket er frustrerende og absolut ikke godt nok.

"Jeg har altid ment, at hårdt arbejde er vejen til succes," udtaler Antonio Giovinazzi. "Det er det vi gør og jeg tror fuld og fast på, at vi nok skal blive mere konkurrencedygtige!"

Han afviser, at der er pres på ham fra Ferraris side, det hele er fra ham selv.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mere power fra Honda Gokart er hårdere end F1 »