Exxon hjælper Red Bull yderligere

ExxonMobile er klar med ny brændstof, der er specielt designet til Honda motorerne, når Red Bull skifter over til Honda efter denne sæson. det skulle give dem det sidste løft.

Honda . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 6/11 2018 klokken 20:11

Ny udvikling indenfor brændstof, giver Red Bull fornyet håb om, at de kan være med i mesterskabskampen, allerede i 2019, når de tager deres første år med Honda power.

Tidligere har udmeldingen fra Red Bull været, at de forventer at falde lidt tilbage i det første år med Honda, men efter at ExxonMobile nu har meldt ud, at de kommer med en ny benzin til holdet, der er specielt designet sammen med Honda, til at give dem den bedst mulige effekt ud af de nye motorer, har piben fået en anden lyd.

ExxonMobil's global motorsports teknologi direktør, David Tsurusaki udtaler til Motorsport, at da de annoncerede at de ville samarbejde med Honda omkring udviklingen, med Toro Rosso, sidste år, havde de kun få måneder til at blive klar til Barcelona testen, hvilket var meget kort tid.

Men nu, hvor de har haft et år til at udvikle deres brændstof, ser det meget anderledes ud.

"Vi er allerede nu igang med at udvikle brændstof til 2019, så vi er langt mere klar end vi var sidste år," kom det fra David Tsurusaki.

"Man ønsker ikke at lave al sin udvikling løbende over året og slutte af med at arbejde på brændstor til den kommende sæson. Nej, det er vigtigt at komme igang tidligt, og det er vi kommet," sluttede han.

Brændstof er ikke bare brændstof, slet ikke i den nye Hybrid Turbo ære. Derfor har det også haft stor betydning for både ExxonMobile og Honda, at de har formået at arbejde sammen, så de nu komplimentere hinanden langt bedre.

Det nye samarbejde mellem topholdet Red Bull og Honda, er helt klart et af de mest spændende i det kommende år.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« HAAS ikke første valg for Rich Energy Super luksus i Abu Dhabi »