Ricciardo: Fristende, men ikke fristende nok

Red Bulls Daniel Ricciardo vil gerne indrømme, at det ledige Mercedes sæde kunne være fristende, men det er altså ikke fristende nok.

Nico Rosberg, Lewis Hamilton og Daniel Ricciardo. . Copyright Mercedes AMG GP

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 3/1 2017 klokken 21:01

Der er stadigvæk ikke kommet nogen afklaring omkring det ledige Mercedes-sæde, som er opstået efter at verdensmesteren Nico Rosberg har trukket sig tilbage. Mange regner dog med, at det bliver Valtteri Bottas, som skal overtage sædet, men derfor kan andre kørere jo også kommentere på det. En af de kørere er Red Bulls Daniel Ricciardo, som gerne vil indrømme at det er fristende at gå efter det ledige sæde, men ikke helt fristende nok.

Daniel Ricciardo.
Copyright Red Bull Contentpool


Australieren mener nemlig, at hans muligheder for at få succes er størst hos Red Bull, så derfor skal han ikke til Mercedes.

"Det vil ikke være nogen overraskelse, hvis vi alle havde været i kontakt med Mercedes. Derfor har jeg også hele tiden sagt, at den der får sædet skal være meget beæret, fordi det er ikke hver dag man får sådan en mulighed. Jeg har dog forlænget min kontrakt med Red Bull, hvilket jeg har gjort fordi jeg tror på dem også må vi hvordan det ender," lyder det fra Daniel Ricciardo.

Daniel Ricciardo og Christian Horner.
Copyright Red Bull Contentpool


Lige nu er det som nævnt Valtteri Bottas som er favoritten til sædet, men flere navne har været i spil. I starten var Fernando Alonso inde i billedet, men det fik både McLaren og ham selv skudt ned i en fart. Efter Alonso gik snakken på Pascal Wehrlein og den før omtalte Bottas, men her er den unge tysker ude af billedet da han skal til Sauber, så derfor tyder alt altså på, at det bliver en finne der skal overtage sædet ved siden af Lewis Hamilton.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Rio på hårdt arbejde FIA forbyder Mercedes affjedring »