Hulken: Så skidt at jeg griner af det

Nico Hülkenberg har af flere grunde fortsat sit første podie til gode og det er så skidt, at det begynder at blive sjovt, mener han selv.

Nico Hülkenberg. . Copyright Sahara Force India

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 2/1 2017 klokken 23:01

For de fleste kørere er et Formel 1-verdensmesterskab det største man kan opnå inden for motorsport. Det er dog de færreste som opnår det, så en sejr eller lidt podieplaceringer kan man også godt leve med. Der er dog kørere som eksempelvis Nico Hülkenberg som af den ene eller den anden grund, aldrig har været på podiet. Tyskeren bliver ellers tit betegnet som en af de bedste kørere i feltet, men dårlige beslutninger og uheld har altså holdt den høje tysker væk fra den forjættede skammel.

Nico Hülkenberg.
Copyright Sahara Force India


Det faktum at tingene har det med at gå galt for tyskeren betyder nu, at han ikke ser nogen anden udvej end at begynde at grine af det, fordi det er lidt komisk, at man kan være så uheldig.

"Det er altid en stor skuffelse når man har en mulighed for at komme på podiet, men at det så alligevel går galt. Jeg ved ikke hvorfor, men det virker bare til at nogen ikke mener jeg skal op på det podie. I Brasilien var det hele perfekt, men så blev mit dæk revet op også var alle muligheder væk. Det er træls det skal være sådan, men jeg sidder nu ikke og græder på grund af det, tværtimod," lyder det fra den kommende Renault-kører.

Porsche #19 vinder Le Mans med Earl Bamber, Nico Hulkenberg og Nick Tandy
Copyright Porsche Motorsport


Nico Hülkenberg har deltaget i 117 grand prix-weekender og han er startet i 115 løb. I de 115 løb er lidt fjerdepladser de bedste resultater som tyskeren har kunne præstere, hvilket er lidt underligt når man kigger på resten af tyskerens karriere. Nico Hülkenberg er nemlig kendt for at vinde mesterskaber i stort set alle de serier han har deltaget i og udover det, så vandt han jo også Le Mans i hans første og hidtil eneste forsøg.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Honda er tilfredse... sådan da Tillykke Michael Schumacher »