Belgiens GP: Kørernes dækvalg

Medium dæk? Nej tak vi har en Ferrari-motor.

Pirellidæk . Copyright Pirelli

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 6/8 2016 klokken 23:08

Kørerne er godt nok gået på sommerferie og fabrikkerne rundt omkring i Europa er lukket helt ned. Inden det skete skulle der dog vælges dæk til det belgiske grand prix, en liste som Pirelli netop har offentliggjort og der er nogle ret interessante valg i blandt. De tre compounds der kan benyttes er medium, soft og super soft og af dem er super soft dækket det mest populære i de fleste tilfælde. Der er dog et team, som skiller sig ud og det er ingen ringere end Mercedes. Sølvpilene har nemlig valgt at tage flere soft dæk (5-6) med end de har super soft dæk (4) med.

Mercedes fejre sejren
Copyright Mercedes AMG


Det har de fordelt sådan at både Nico Rosberg og Lewis Hamilton har fire sæt super soft med, mens briten så har seks sæt soft og tre sæt medium dæk med, mens tyskeren har fire sæt medium og fem sæt soft dæk med. Hamiltons tre sæt medium dæk, passer også godt ind i gennemsnittet, men der er nogle teams som har endnu færre medium dæk med. De teams der har valgt at have mellem et og to sæt medium dæk med, er sjovt nok dem der køre med Ferrari-motorer.

Ferrari øver pit stop
Copyright Ferrari Media


Hos Ferrari har Sebastian Vettel og Kimi Räikkönen nemlig blot et sæt medium dæk med, hvilket også gælder for Esteban Gutierrez hos Haas. Resten af "Ferrari-bilerne" har så valgt at have to sæt medium dæk med, hvilket så betyder at de har et sæt soft dæk mindre at gøre med. Det vides dog ikke, hvorfor holdene med Ferrari-motorer har valgt at gøre dette, men de må have en plan med det hele. Derfor bliver det spændende at se, hvad der sker når det går løs med det belgiske grand prix om en tre ugers tid.

I kan se hele dæklisten nedenfor.

Kørernes dækvalg til belgiens grand prix
Copyright Pirelli Media

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Manor: Ingen deadline Renault ønsker "karismatisk" førstekører »