Williams har to biler i Japan

Williams vakte stor opsigt, da det kom frem i Australien, efter Albon smadrede sin racer, at de ikke har et reserve-chassis. Nu er der gode nyheder til holdets fans.

Williams FW46 . Copyright Williams F1

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 29/3 2024 klokken 14:03

I 2023 gik det fremad for Williams, om end ikke mindst i den ene side af garagen. I 2024 er det ikke gået, som teamet havde håbet inden sæsonstarten.

Williams har store ambitioner for 2024-sæsonen, men de fik noget af en kæp i hjulet, da Albon smadrede sin bil under træningen i Australien.

Williams har nemlig ikke noget reserve-chassis, hvilket holdene ellers normalt har klar, inden sæsonens første løb. Tre løb inde havde Williams ikke sit tredje chassis klar, og det var derfor, Logan Sargeant fik armen vredet om på ryggen, og fik frataget sig nøglerne til bilen, så Alexander Albon kunne køre i den.

Williams skyndte sig dog at sende raceren hjem til fabrikken i England, hvor den ankom 02 mandag morgen. Straks gik arbejdet i gang. Derfor er der godt nyt til holdets fans.

Teamet forventer nemlig, at Albons skadede chassis bliver klar til næste løb i Japan, det skriver Motorsport.com.

Problemet er dog, at de mange timer og dele Williams netop har brugt på at reparere det skadede chassis, det er tid og dele, som er taget fra bygningen af chassis nr. 3.

Derfor forventer teamet nu også først, at chassis nr. 3 tidligst bliver færdigt til Kinas GP, som er to uger efter Japans GP.

Så mon ikke de to kørere får besked på at tage den med ro under træningerne, så de ikke ødelægger deres chassiserne.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg

OM SKRIBENTEN

Nicki fra BMF1 Nicki har været en del af BMF1 siden 2018, og han er en stor bilnørd, som altid har været fan af motorsport.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« BMF1.dk's Power Rating: Australiens GP